تاسیس اداره رسیدگی به امور امنیت سایبری بین المللی در وزارت خارجه روسیه

به گزارش واندر هنگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد اداره تازه تاسیس این وزارت خارجه که به امور امنیت سایبری بین المللی رسیدگی می نماید چهل ودومین اداره این وزارتخانه است و مسئولیت امور دوجانبه و چندجانبه مسکو را در زمینه امنیت سایبری و چهارچوب قانونی آنها برعهده دارد.

تاسیس اداره رسیدگی به امور امنیت سایبری بین المللی در وزارت خارجه روسیه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در پستی فیسبوکی اعلام نمود: این اداره سیاست ملی را در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی که شامل مبارزه علیه سواستفاده از فناوری اطلاعاتی در امور نظامی، سیاسی، تروریستی و دیگر اهداف جنایی می گردد توسعه می دهد و آن را پیاده سازی خواهد نمود.

به خصوص، این اداره جدید قرار است مسئولیت امور دوجانبه و همینطورامور چند جانبه روسیه را در زمینه امنیت سایبری که شامل سازمان های بین المللی هم می گردد، برعهده بگیرد.

در این بیانیه آمده است: این اداره پیشنهاداتی را برای تقویت چهارچوب قانونی همکاری با دیگر کشورها، سازمان های بین المللی و سازمان های غیردولتی در زمینه ارتباطات امن فراهم می نماید.

در روز شنبه، دولت روسیه متن یک قانون را که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور امضا شده، منتشر کرد. این متن درمورد ایجاد یک واحد ساختاری جدید در وزارت خارجه روسیه برای تمرکز بر همکاری امنیت سایبری بین المللی بود.

پیشتر، قطعنامه ارائه شده توسط روسیه در خصوص مبارزه با جرایم سایبری توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به تصویب رسید که زمینه را برای ایجاد یک کمیته بین المللی از کارشناسان برای نوشتن پیش نویس یک کنوانسیون بین المللی به منظور مبارزه با مجرمان که از اطلاعات و فن آوری های ارتباطاتی استفاده غیر قانونی می نمایند، فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 682

به "تاسیس اداره رسیدگی به امور امنیت سایبری بین المللی در وزارت خارجه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس اداره رسیدگی به امور امنیت سایبری بین المللی در وزارت خارجه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید