بیمه ها 870 میلیارد تومان به مراکز درمانی شهید بهشتی بدهکارند ، هشدار برای کسری بودجه دانشگاه

به گزارش واندر هنگر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن شفاف سازی بودجه این دانشگاه گفت: در حال حاضر این دانشگاه حدود 870 میلیارد تومان از نهاد های بیمه ای طلبکار است.

بیمه ها 870 میلیارد تومان به مراکز درمانی شهید بهشتی بدهکارند ، هشدار برای کسری بودجه دانشگاه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در نشست خبری ضمن شفاف سازی بودجه این دانشگاه گفت: در حال حاضر این دانشگاه حدود 870 میلیارد تومان از نهاد های بیمه ای طلبکار است.

شرح داد: تا پایان سال 1397 حدود 105 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم که خوشبختانه این موضوع توسط کارشناسان سازمان مدیریت پذیرفته شده است و در این راستا پیشنهاداتی برای پایدار کردن اعتبارات ارایه شد.

کسری بودجه 250 میلیارد تومانی دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اضافه شدن 490 دانشجو خارج از ظرفیت دانشگاه باعث شد تا این دانشجویان در ترم اول 18 میلیارد تومان بار مالی داشته باشند، ادامه داد: در فصل آموزش تا پایان سال 98 کسری بودجه دانشگاه به 170 میلیارد تومان می رسد؛ این درحالی است که طبق پیش بینی ها برای این فصل تا پایان سال 99 در صورتی که تمهیدات لازم صورت نگیرد دانشگاه با کسری بودجه 250 میلیارد تومانی روبرو خواهد شد.

زالی گفت: اگر در سال آینده کسری بودجه ما جبران نشود این دانشگاه با بخش اعظمی از دیون و بدهی ها وارد سال جدید خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره کسری بودجه در تمام بازه های آموزشی و بهداشتی درمانی مطرح نمود: تا پایان شهریور ماه امسال 990 میلیارد تومان کسری قطعی ما است که 230 میلیارد تومان آن مطالبات پرسنلی مثل کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه و پزشکان و کادر بیمارستان ها است، 180 میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های عمرانی و پیمانکاران و 360 میلیارد تومان آن مربوط به مجموعه شرکت های پخش و توزیع دارو است.

به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حدود 870 میلیارد تومان از 12 نهاد بیمه ای (تامین اجتماعی و سلامت) طلبکار است و این طلب ها همه مربوط به نیمه دوم سال 96 تاکنون می شود.

زالی اظهار داشت: حدود 79 درصد اعتبار جاری دانشگاه در سال 96 برای حقوق و مزایای پرسنل پرداخت شد که در سال 97 این میزان به 81 و نیم درصد رسید و در سال 98 با رشدی ده درصدی به 92 و نیم درصد رسیده است بنابراین اگر تمهیدات لازم صورت نگیرد در سال 99 ما باید بیش از 95 درصد اعتبار جاری دانشگاه ها را صرف حقوق و مزایای پرسنل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: این دانشگاه دارای حدود 44 کارمند دارای معلولیت است در شورای دانشگاه مصوب کردیم که معلولان ده ساعت کاهش ساعت کاری در ماه داشته باشند و بتوانند از خدمات رفاهی به صورت ویژه استفاده کنند همچنین تا سقف 50 درصد برای بهره گیری از مراکز خدماتی مشمول تخفیف شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 594

به "بیمه ها 870 میلیارد تومان به مراکز درمانی شهید بهشتی بدهکارند ، هشدار برای کسری بودجه دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه ها 870 میلیارد تومان به مراکز درمانی شهید بهشتی بدهکارند ، هشدار برای کسری بودجه دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید