ایران خودرو تارا را به پیشرانه کم مصرف تر و پر بازده تر مجهز خواهد نمود

به گزارش واندر هنگر، ایران خودرو تارا را در مدل های آینده با موتورهای کم مصرف تر و پر بازده تر به بازار ارائه خواهد نمود. مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و فراوری موتور ایران خودرو (ایپکو)، از اجرای برنامه توسعه قوای محرکه محصول تارا اطلاع داد.

ایران خودرو تارا را به پیشرانه کم مصرف تر و پر بازده تر مجهز خواهد نمود

خبرنگاران - مهدی رجبعلی، اسم کرد: در نسل های بعدی تارا، بهبود های بیشتری در حوزه قوای محرکه حاصل می گردد. بهره مندی از جعبه دنده اتوماتیک و موتور های تازه با قابلیت های بیشتر و مصرف سوخت کمتر، بخشی از این بهبودها است که به ترتیب در حال اجرا بوده و به زودی به مراحل اخذ استاندارد و فراوری انبوه می رسد.

وی، با اشاره به بهبود های حاصل شده در قوای محرکه تارا، اظهار کرد: اولویت مشتریان برای خرید خودرو، از جمله مصرف سوخت مناسب و قابلیت بالای رانندگی، به خوبی در خودروی تارا اعمال شده است. پیش بینی می گردد که این محصول به محض عرضه مورد استقبال بازار قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ایپکو، به زودی محصول اولیه تارا با جعبه دنده دستی، موتور TU5 پلاس و حجم موتور 1600 سی سی و برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو پنج که آخرین استاندارد حال حاضر کشور است، به بازار عرضه می گردد. این محصول با اعمال تغییراتی جزیی، قابلیت ارتقا به استاندارد یورو شش را هم دارد.

وی در ادامه، مهم ترین مزیت خودروی تارا و وجه تمایز آن با سایر محصولاتی که ایران خودرو در چند سال اخیر روانه بازار نموده است را برخورداری از پلتفرم تازه دانست و گفت: تارا اولین محصول از پلتفرم تازه ایران خودرو است، اما در آینده محصولات بیشتری از این پلتفرم فراوری و عرضه خواهد شد.

رجبعلی اضافه کرد: یکی از دلایل عمده تغییر پلتفرم علاوه بر محدودیت های استانداردی، ایجاد امکانات تازه برای مشتری اعم از رفاهی، کاهش هزینه ای، مصرف سوخت و به خصوص ایمنی است.

تاییدیه ایمارک تارا

وی با بیان این که علاوه بر ارتقای ایمنی راننده و سرنشینان با توجه به بدنه مستحکم خودروی تارا، ایمنی عابر پیاده هم تامین شده است، اظهار داشت: این محصول با برخورداری از تاییدیه رسمی و ایمارک بین المللی استاندارد ایمنی عابر پیاده که برای نخستین بار در کشور دریافت شده، می تواند تا حد بسیار زیادی از صدمات جدی ناشی از تصادف خودرو با عابر پیاده جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت ایپکو در ادامه یادآور شد: بازار خودروی کشور، خودروهای تازه با امکانات بیشتر را به سرعت پذیرفته و از آن استقبال می نماید. تارا هم با توجه به مشخصات ظاهری و استایل به روزی که دارد، برای بسیاری از مصرف کنندگان مجذوب کننده بوده و صندلی بسیار خوبی را در میان مشتریان کسب خواهد نمود.

منبع: بیت ران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1695

به "ایران خودرو تارا را به پیشرانه کم مصرف تر و پر بازده تر مجهز خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو تارا را به پیشرانه کم مصرف تر و پر بازده تر مجهز خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید