ایرانی ها 18 میلیارد دلار خرج سفرهای خارج از کشور کردند

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در نشست سراسری دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی فعال در حوزه تورهای خارجی که با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی برگزار گردید، نمایندگان کارگروه تخصصی تورهای خارجی شامل فعالان بخش خصوصی از سه کمیته ساماندهی بازاریابی کشورهای هدف، چارترینگ و بازنگری قراردادها تشکیل شده ذیل اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات معاونت گردشگری، به بیان نظرات و جمع بندی نتایج جلسات خود پرداختند.

ایرانی ها 18 میلیارد دلار خرج سفرهای خارج از کشور کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ایجاد صندوق بازاریابی و تبلیغات

در این این نشست، احمدی عضو کمیته بازاریابی و تبلیغات با اشاره به اینکه در سالیان گذشته به دلیل وجود تحریم ها، ایران در رسانه های جهان سانسور می شد، گفت: بعد از توافق هسته ای موسسه نشنال ژئوگرافی چهار عکس از ایران را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: تبلیغات یکی از مهمترین موضوعات در حوزه گردشگری است، ما باید برگزاری تورهای آشناسازی را با دعوت از شرکت های خدمات مسافرتی خارجی آغاز کنیم و با چاپ نقشه و بروشور از اماکن گردشگری و جاذبه های کشورمان و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه ایرانی ها به غیر از هزینه ای که بابت حج تمتع پرداخت می نمایند در سال 2014میلادی، 18 میلیارد دلار برای سفرهای خود هزینه نموده اند، اضافه کرد: براساس پیشنهاد این کمیته باید صندوق مشترکی با همکاری بخش خصوصی و دولت تشکیل گردد تا برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی در سال 94 به شکل مناسب تری انجام گردد.

تهیه بخشنامه انضباطی تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی

نجفعلی زاده دبیر کمیته ساماندهی تورهای خارجی در این جلسه گفت: در جلسات این کارگروه، شاخصه ها و ضوابط لازم برای ارائه مجوز به شرکت هایی که تقاضای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی دارند، معین شده است، همچنین با توجه به تعدد شکایات طبقه بندی شده، بخشنامه انظباطی به منظور ایجاد وحدت رویه و شفافیت در تخلفات دفاتر تهیه شده است.

وی تاکید نمود: در این بخشنامه انضباطی مطابق مقررات تکلیفی تخلفات دفاتر با سه روش اخطار کتبی و درج در پرونده، تعلیق فعالیت و در نهایت لغو مجوز همراه خواهد بود، این بخشنامه آماده ابلاغ است.

دبیر کارگروه ساماندهی تورهای خارجی همچنین به بازنگری در مفاد قرارداد تورهای خارجی اشاره نمود و گفت: در این کمیته تهیه قرارداد تورهای خارجی براساس استانداردهای لازم و روزآمد، مورد تایید اعضا نهاده شد.

نجفعلی زاده اضافه کرد: منشور حقوق مسافرین توسط این کمیته تهیه شده است که شرکت های خدمات مسافرتی ملزم به نصب آن هستند، همچنین اعضای کارگروه تورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه های گردشگری خارجی اعلام آمادگی نموده اند و دستورالعمل شرکت در نمایشگاه در اختیار تمامی دفاتر نهاده شده است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه فعالیت های مجاز گردشگری تهیه و در اختیار دفاتر نهاده شده است، یادآور شد: بسیاری از اعضاء از تعدد صدور مجوز فعالیت در موضوع بند ب گله مند بودند که این موضوع در کمیته مطرح شد.

دبیر کارگروه ساماندهی تورهای خارجی ادامه داد: در امسال 82 دفتر مورد بازرسی نهاده شدند که از این تعداد 6 دفتر تذکر دریافت کردند، 3 دفتر خدمات مسافرتی اخطار کتبی با درج در پرونده گرفتند، 20 دفتر تعلیق شد و مجوز فعالیت یک دفتر هم لغو شده است.

تشکیل کارگروه چارترینگ

در ادامه این نشست عادلی نیا، عضو کمیته چارترینگ، تشکیل یک کارگروه 7 نفره را برای حل مسائل این بخش موثر دانست و اضافه کرد: این 7 نفر متشکل از یک نفر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک نفر از سازمان هواپیمایی کشور و 5 نفر از چارترنماینده ها باشد تا تمامی مسائل مورد آنالیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما تقاضا داریم که سازمان هواپیمایی به تمامی ایرلاین ها فراخوان بدهد که پروازهای درخواستی خود را اعلام نمایند چراکه توراپراتورها می خواهند برنامه ریزی نمایند و با این روش تکلیف ایرلاین چارترنماینده سه ماه قبل از آغاز پرواز معین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 679

به "ایرانی ها 18 میلیارد دلار خرج سفرهای خارج از کشور کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها 18 میلیارد دلار خرج سفرهای خارج از کشور کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید