استقبال همدانی ها از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی

به گزارش واندر هنگر، معاون گردشگری همدان گفت: اقامتگاه های بوم گردی در 20 روستای هدف گردشگری استان در راستای اسکان و اقامت گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می گردد.

استقبال همدانی ها از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، علی خاکسار امروز یکشنبه 14 اردیبهشت 99 گفت: اقامتگاه های بوم گردی به دو شکل ایجاد می گردد، نوع اول تبدیل واحد ساختمانی در محدوده روستا است که معمولاً به دلیل شرایط آسان، بسیار معمول بوده و متقاضیان با ارائه درخواست به این اداره کل و پس از آنالیز موقعیت و ساختار واحد و احراز شرایط، در حداقل زمان ممکن برای آن ها پروانه بهره برداری صادر می گردد.

او اضافه کرد: در نوع دوم متقاضیان در محدوده روستا واحد بوم گردی را با الگو دریافت از معماری و بافت سنتی روستا ایجاد می نمایند که در نوع دوم به دلیل اینکه ساختمان جدیدی احداث می گردد، الزامات خاصی از جمله دریافت استعلام و کسب نظر از ادارات و نهادهای مختلف و تهیه نقشه های معماری با الگوهای معماری سنتی روستا را به همراه دارد.

معاون گردشگری همدان توضیح داد: اقامتگاه های بوم گردی نظیر دیگر تأسیسات گردشگری دارای درجه بندی هستند و بسته به ویژگی های ساختمانی و معماری، کیفیت خدمات و... به درجه یک، دو و سه درجه بندی می شوند.

او ادامه داد: در سال 1398 ضوابط درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی از سوی معاونت گردشگری کشور به استان ها ابلاغ شد و تمامی اقامتگاه های بوم گردی باید طی فرایندی توسط عاملان طرح، استانداردسازی شوند. پس از صدور گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات، درجه واقعی آن ها معین و ابلاغ می گردد، درجه اعطایی ملاک صدور نرخ نامه واحدها است.

خاکسار اظهار کرد: در ماه های اخیر متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی استقبال خوبی نموده اند، از ابتدای امسال 18 پرونده متقاضیان، مورد بازدید و آنالیز اولیه قرارگرفته است و پیش بینی می گردد در سال 1399 حداقل 10 اقامتگاه بوم گردی جدید به تعداد اقامتگاه های بوم گردی و ظرفیت اقامتی استان اضافه نموده گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 963

به "استقبال همدانی ها از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال همدانی ها از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید