آسان ترین روش های استعلام بیمه شخص ثالث و تامین اجتماعی

به گزارش واندر هنگر، بیمه شدگان تامین اجتماعی که در این سازمان تشکیل پرونده داده اند، برای بهره مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی یک کد منحصر به فرد دریافت می نمایند. این شماره هشت رقمی بوده و افراد در سازمان تامین اجتماعی با این شماره شناخته می شوند. استعلام تامین اجتماعی از روش های مختلفی انجام می گردد.

آسان ترین روش های استعلام بیمه شخص ثالث و تامین اجتماعی

در صورتی که افراد قصد خرید خودروی تازه داشته باشند و بخواهند در خصوص بیمه شخص ثالث آن اطلاعاتی کسب کنند و یا قصد مطمئن شدن از صحت بیمه نامه خود را داشته باشند، احتیاج به استعلام سوابق بیمه ثالث خود خواهند داشت. در این مقاله می خواهیم آسان ترین روش های استعلام بیمه شخص ثالث و تامین احتماعی را آنالیز کنیم.

راه های استعلام بیمه شخص ثالث

برای استعلام بیمه شخص ثالث از روش های مختلفی می توان اقدام کرد که در ادامه به بعضی از این روش ها اشاره می کنیم:

استعلام با سامانه سنهاب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی

آسان ترین روش برای استعلام بیمه شخص ثالث، استفاده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی می باشد. در این روش افراد می توانند با وارد کردن کد ملی، شماره شاسی خودرو، نام شرکت بیمه و یا شماره بیمه، اطلاعات مهمی از جمله زمان انقضای بیمه، سابقه خسارت و مبلغ پرداختی را به دست آورند. برای این کار کافی است افراد به سایت سامانه سنهاب مراجعه کنند و روش دلخواه خود را برای به دست آوردن اطلاعات بیمه انتخاب کنند. پس از وارد کردن اطلاعات، یک کد تائید هویت به شماره همراه متقاضی ارسال می گردد. پس از وارد کردن کد، اطلاعات مربوط به بیمه شخص ثالث و تاریخ انقضای آن به افراد نمایش داده خواهد شد.

استعلام بیمه با اطلاعات شرکت بیمه به وسیله درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

سایت دیگری که برای استعلام بیمه شخص ثالث وجود دارد، درگاه ملی خدمات دولت می باشد. برای استعلام بیمه شخص ثالث به وسیله درگاه ملی خدمات دولت، افراد باید به تمامی اطلاعات بیمه ثالث دسترسی داشته باشند. داشتن اطلاعاتی همانند شماره شاسی، شماره بیمه، پلاک خودرو، کد VIN، کد ملی و نام شرکت بیمه برای ورود به این سامانه و استعلام بیمه ثالث لازم است.

استعلام بیمه شخص ثالث به وسیله پیامک

ممکن است افراد همیشه به اینترنت دسترسی نداشته باشند. از این رو همیشه در پی روشی هستند که بتوانند بدون اینترنت نیز از شرایط بیمه شخص ثالث خود اطلاع کسب کنند. برترین راه دریافت استعلام بیمه شخص ثالث به وسیله پیامک می باشد. سامانه پیامکی استعلام بیمه به وسیله بیمه مرکزی ایجاد شده است. افراد می توانند کد بیمه شخص ثالث خود را به شماره 30002621 ارسال کرده و شرایط بیمه شخص ثالث خود را مشاهده کنند. متقاضیان علاوه بر شماره بیمه نامه می توانند، از کد یکتای بیمه و کد VIN خودرو نیز استفاده کنند.

استعلام بیمه شخص ثالث با کد یکتای بیمه

استعلام بیمه شخص ثالث به وسیله کد یکتای بیمه، روشی آسان می باشد که اطلاعات کمی لازم دارد. از سال 1397 به بعد تمامی بیمه ها از کد یکتا برخوردار می باشند. در صورتی که بیمه نامه در دسترس باشد، افراد می توانند به وسیله سامانه سنهاب، اقدام به استعلام بیمه شخص ثالث کنند.

استعلام بیمه ثالث با کد ملی

در سامانه سنهاب بیمه مرکزی، اطلاعات کامل تمامی بیمه نامه ها از جمله بیمه شخص ثالث و بدنه ثبت شده است. از این رو افراد می توانند با وارد کردن کد ملی ثبت شده روی بیمه نامه، به راحتی از شرایط بیمه ثالث خود در این سامانه مطلع شوند. بعلاوه می توانند زمان تمدید و اندازه تخفیفات بیمه خود را مشاهده کنند.

استعلام بیمه تامین اجتماعی

برای استعلام شماره بیمه تامین اجتماعی، افراد می توانند در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده و اقدام به استعلام شرایط این بیمه کنند. روش های مختلفی برای استعلام شرایط بیمه و شماره آن وجود دارد که در ادامه آورده شده است:

استعلام سابقه بیمه با استفاده از کد USSD

برای استعلام شماره بیمه تامین اجتماعی از این روش، متقاضیان بایستی اطلاعات مربوط به آخرین سابقه خود را داشته باشند. متقاضی باید شماره #1420*4* را شماره گیری نماید و از بین استعلام ها انتخاب نماید. پس از آن افراد باید آخرین سابقه و شماره ملی خود را وارد کرده و از این طریق سابقه بیمه خود را استعلام کنند.

استعلام شماره بیمه به وسیله اپلیکیشن تامین اجتماعی

متقاضیان می توانند به وسیله اپلیکشین تامین اجتماعی نیز برای استعلام شماره بیمه اقدام کنند. این اپلیکیشن فقط برای سیستم های اندرویدی طراحی شده است و سبب شده دسترسی بیمه گزاران به اطلاعات بیمه ای آسان تر گردد. افراد برای استفاده از این اپلیکیشن باید اطلاعات سوابق بیمه خود را داشته باشند.

مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری و بیمه

بیمه گزاران علاوه بر روش های گفته شده می توانند به صورت حضوری نیز به کارگزاری های بیمه مراجعه کرده و با ارائه مدارک شناسایی، شماره بیمه تامین اجتماعی خود را استعلام کنند.

استعلام سوابق تامین اجتماعی با کد ملی و به وسیله سایت تامین اجتماعی

افراد برای یافتن پاسخ این سوال که چند سال سابقه بیمه دارم؟ می توانند از سایت تامین اجتماعی استعلام بگیرند. برای مشاهده سوابق تامین اجتماعی با شماره ملی، متقاضیان باید وارد سایت تامین اجتماعی شده و ثبت نام کنند. برای ورود به سایت فرد باید کد ملی خود را وارد کند و پس از آن می تواند تمامی سوابق خود را مشاهده نماید.

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای خودرو می باشد و تمامی رانندگان باید آن را خریداری کنند. برای خرید بیمه نامه مناسب، متقاضیان باید شرکت های بیمه ای مختلف را با هم مقایسه کنند. با مراجعه به سامانه بیمه بازار می توانید بیمه های شخص ثالث را استعلام قیمت کرده و از این طریق برترین بیمه را بخرید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2166

به "آسان ترین روش های استعلام بیمه شخص ثالث و تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسان ترین روش های استعلام بیمه شخص ثالث و تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید