67 درصد مردم شهرستان بویراحمد نوبت اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: کل واکسن تحویلی در شهرستان بویراحمد نزدیک به 218 دز بوده که از این تعداد حدود 185 هزار دز تا به امروز برای مردم این شهرستان تزریق شده، از این تعداد 67 درصد مربوط به تزریق نوبت اول و 33 درصد مربوط به نوبت دوم بوده است.

67 درصد مردم شهرستان بویراحمد نوبت اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند

محمد یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، راه اندازی 7 سالن تجمیع تزریق واکسن در نقاط مختلف شهر یاسوج برای دسترسی راحت تر، آماده سازی زیرساخت ها، نیروهای حاذق و پرسنل مجرب، تامین وسایل، تجهیزات و داروهای مورد احتیاج، ساماندهی سالن های تجمیعی و پارتیشن بندی سالن ها، ساماندهی نیروها، خرید تجهیزات مورد احتیاج، تامین زنجیره سرما و تهیه پوسترهای آموزشی را از اقدامات این مرکز جهت واکسیناسیون کرونا ویروس در شهرستان بویراحمد بیان نمود.

وی بعلاوه جمع آوری آمار و گزارش به مسئولین، بازدید روزانه از مراکز تزریق و آنالیز نقاط ضعف و قوت آن ها و برطرف ایرادات مربوطه، انجام واکسیناسیون سیار برای تمامی اداره ها طبق سند ملی، فعالسازی تمامی پایگاه ها و مراکز سلامت برای تزریق واکسن کرونا، راه اندازی واکسیناسیون سیار در بین عشایرین و تجهیز تمامی مراکز بهداشت و پایگاه ها و خانه های بهداشت را از دیگر اقدامات این مرکز برای واکسیناسیون کرونا ویروس اسم کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: کل پاسخ های pcr دریافت شده 80560 مورد و کل نمونه های pcr مثبت در شهرستان بویراحمد 30352 مورد بوده است.

یزدان پناه توضیح داد: کل نمونه های مثبت رپید 3976 مورد و کل نمونه های دریافت شده رپید 28هزار مورد بوده است.

وی گفت: در مجموع، 108هزار و 481 مورد تست در شهرستان بویراحمد داشتیم که از این تعداد 34هزار و 328 بیمار شناسایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، کل موارد فوت شده در شهرستان بویراحمد را 376 نفر اسم کرد.

یزدان پناه، تعداد کل تزریق نوبت اول واکسن کرونا در شهرستان بویراحمد را 122هزار و 352 دز اسم کرد و ادامه داد: تعداد کل تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در این شهرستان 60هزار و 220 دز بوده است.

وی بیان نمود: کل واکسن تحویلی در شهرستان بویراحمد نزدیک به 218 دز بوده که از این تعداد حدود 185 هزار دز واکسن تا به امروز برای مردم این شهرستان تزریق شده که از این تعداد 67 درصد مربوط به تزریق نوبت اول و 33 درصد مربوط به نوبت دوم بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تاکید نمود: تا به امروز 7 سالن فعال تزریق واکسن کرونا را در سطح و حاشیه شهر یاسوج و تمامی مراکز و پایگاه ها و خانه های بهداشت وجود دارد که به صورت روزانه برای افراد بالای 12 سال واکسن کرونا را تزریق می نمایند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه از لحاظ مقدار واکسن کمبودی نداریم، بیان نمود: مردم می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز پایگاه ها، مراکز، سالن ها و خانه های بهداشت مراجعه نموده و واکسن را دریافت نمایند.

وی گفت: آموزش و پرورش استان نامه ای رسمی مبنی بر اجباری بودن واکسن برای دانش آموزان دریافت ننموده است اما برای کلیه دانش آموزان بالای 12 سال فراخوانی زدیم که در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و جهت دریافت واکسن به پایگاه ها و سالن های تجمیعی تزریق واکسن مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1801

به "67 درصد مردم شهرستان بویراحمد نوبت اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "67 درصد مردم شهرستان بویراحمد نوبت اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید