152 اثر صنایع دستی از 8 استان کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

به گزارش واندر هنگر، مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور از برگزیده شدن 152 اثر از هشت استان کشور، در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و فزونی آثار صنایع دستی کشور اطلاع داد.

152 اثر صنایع دستی از 8 استان کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حسین خواجه بیدختی اعلام نمود: در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و رجحان آثار صنایع دستی کشور که از تاریخ 6 لغایت 9 مهرماه امسال به میزبانی شیراز برگزار گردید، 356 اثر صنایع دستی از استان های فارس، خراسان جنوبی،خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری نهاده شد که در انتها 152 اثر پیروز به دریافت نشان ملی مرغوبیت و رجحان شدند.

او در مورد شاخص انتخاب آثار اظهار کرد: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و فراوری، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از جمله معیارهای انتخاب این محصولات بوده است.

مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور اضافه نمود: در این دوره، 49 اثر از استان فارس، 17 اثر از بوشهر، 12 اثر از خراسان جنوبی، چهار اثر از کهگیلویه و بویراحمد، 25 اثر از سیستان و بلوچستان، هفت اثر از هرمزگان، 17 اثر از خوزستان و 21 اثر از کرمان، نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 421

به "152 اثر صنایع دستی از 8 استان کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "152 اثر صنایع دستی از 8 استان کشور نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید