گوسفند دریایی چیست؟

به گزارش واندر هنگر، گوسفند دریایی یکی از بامزه ترین جانورانی است که در دریا زندگی می کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا این جانور را بیشتر بشناسیم.

گوسفند دریایی چیست؟

دنیای ما و حیات وحش پر شده از جانوران مختلف که آشنایی با تمام آن ها زمان و مطالعه بسیار زیادی می طلبد. حیات وحش و دنیای جانوران پر شده از موجوداتی که هر کدام شگفتی های خاص خود را دارند و این شگفتی ها و عجایب در دنیای زیر آب به وفور یافت می شود. در این مقاله قصد بر این است که یکی از جانوران شگفت انگیز دنیای زیر آب را معرفی کنیم که علاوه بر ظاهر بسیار جالبش قابلیت های بسکمک دارد و بر خلاف جثه کوچکش، توانایی های منحصربه فردش آن را در دسته دیگری از جانداران هم قرار می دهد.

گوسفند دریایی جانوری نرم تن است که ظاهری شبیه به گاو یا گوسفند دارد. نام علمی این جانور Costasiella kuroshimae بوده که این نام به صورت گوسفند برگی ترجمه می شود. از این جانور در زبان عامیانه به صورت Sea sheep یا همان گوسفند دریایی نام برده می شود. در ظاهر کلی این جانور، صورت کوچکش و دو چشم ریز به هم چسبیده آن باعث شده که این جانور شبیه به موجودات کارتونی شود و ظاهر بسیار جالب و بامزه ای به خود بگیرد. گوسفند دریایی در واقع یک نوع حلزون است که از جلبک ها تغذیه می کند.

اگر همچنان با دیدن تصاویر این جانور دوست داشتنی کمی تعجب کرده اید و به واقعیت داشتن این جانور شک دارید، شما را به تماشای یک ویدئو از گوسفند دریایی دعوت می کنیم:

دانلود ویدئو

نکته بسیار جالب و شگفت انگیز در مورد گوسفندهای دریایی این است که این جانوران قادر به فتوسنتز هستند! درست است؛ گوسفندهای دریایی می توانند فتوسنتز کنند و این مسئله قابلیتی نادر برای این جانور به شمار می رود. هنگامی که این جانوران از جلبک ها تغذیه می کنند، گوسفند دریایی کلروپلاست جلبک را بیرون کشیده و تحت فرآیندی که کلپتوپلاستی نامیده می شود، کلروپلاست جلبک را با بدن خود ترکیب می کند.

این فرآیند غالبا توسط جانوران تک سلولی انجام می شود و در مورد جانوران بسیار نادر است اما وجود همین موضوع که گوسفند دریایی قادر به انجام این کار است، این جانور را به یک حلزون خورشیدی تبدیل می کند! گوسفند دریایی با دارا بودن همین قابلیت به راحتی می تواند انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید بگیرد. هر چند این نکته هم قابل توجه است که گوسفندهای دریایی در فرآیند فتوسنتز خیلی خوب عمل نمی کنند اما وجود همین مسئله که این جانوران قادر به انجام فتوسنتز هستند، آن ها را به موجودات خاصی تبدیل می کند. این جانوران می توانند تا ماه ها بدون خوردن غذا و تنها با فتوسنتز زنده بمانند.

گوسفند دریایی جانور بسیار کوچکی است و طول بدن آن حدودا 5 میلی متر یا بیشتر است. گوسفندهای دریایی شکل ها مختلفی دارند و می توانند در رنگ های متنوعی یافت شوند. این جانوران در دریا زندگی می کنند و در سواحل و آب های ژاپن، اندونزی و فیلیپین یافت می شوند. این جانوران نسبتا کمیاب هستند اما بسکمک از افراد از آن ها در آکواریوم ها استفاده می کنند و از آن ها نگهداری می کنند. گوسفند دریایی در آکواریوم جلبک ها را می خورد و به پاکیزگی آکواریوم کمک می کند.

در انتها با یک ویدئو دیگر از این جانور دوست داشتنی همراه باشید:

نظر شما در مورد گوسفند دریایی چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / boredpanda.com
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 539

به "گوسفند دریایی چیست؟" امتیاز دهید

20 کاربر به "گوسفند دریایی چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوسفند دریایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید