چراغستان خاموش و مسجد بی محراب؛ خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز

به گزارش واندر هنگر، کتاب چراغستان خاموش و مسجد بی محراب نوشته حسن رضا رفیعی خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز است، اما یک سفرنامه معمولی نیست.

چراغستان خاموش و مسجد بی محراب؛ خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز

به گزارش خبرنگار ، کتاب چراغستان خاموش و مسجد بی محراب نوشته حسن رضا رفیعی در 232 صفحه از سوی نشر سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

چراغستان خاموش و مسجد بی محراب، خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز است، اما یک سفرنامه معمولی که در آن به درج خاطرات روزانه اکتفا شده باشد یا یک نوشته مستقل درباره موضوعی خاص نیست. در این کتاب، علاوه بر خاطره های سفرحجاز، برداشت های نگارنده از روح اعمال، باطن اماکن و شرایط فکری - عقیدتی حاکم بر این سرزمین نیز عنوان شده است.

مطالب کتاب در دو فصل تدوین شده است؛ فصل اول، چراغستان خاموش، خاطره های سفر مدینه را در بر می گیرد. فصل دوم با عنوان مسجد بی محراب نیز به خاطرات سفر مکه اختصاص یافته است. علاوه بر این ها، مباحث تاریخی و احکام نیز در کنار خاطرات قرارگرفته تا مطالب کتاب، سندیت یابد و به اصالت آن ها خدشه ای وارد نشود. زیارت غار ثور و بازگشت به ایران، کعبه و روح طواف، شروع احرام، سفر از کجا به کجا، صورت مسجدالحرام، خانه زهرا (س) و علی (ع)، وداع با مدینه، زیارت دوره در مدینه و تحولات مسجدالنبی، عناوین بخش هایی از کتاب را تشکیل می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1194

به "چراغستان خاموش و مسجد بی محراب؛ خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغستان خاموش و مسجد بی محراب؛ خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید