راهنمای سفر به بدروم ترکیه

به گزارش واندر هنگر، بدروم شهر بندری در ترکیه و در منطقه دریای اژه در جنوب غربی این کشور است. چرم، قهوه و دوغ این شهر زبانزد گردشگران است که باید آن ها را خرید.

راهنمای سفر به بدروم ترکیه

بدروم (Bodrum) سرزمین آب های ابدی است، جایی که تا چشم کار می نماید نور و آب دنیای دیگر را رقم زده اند. شهری ساحلی در جنوب غرب ترکیه که در کنار دریای اژه موقعیت توریستی خوبی را پیدا نموده است. واژه بدروم به معنای پایین است و از آنجائیکه این شهر در پائین ترکیه قرار گرفته است این نام را یدک می کشد. در این شهر انتظار سفری متفاوت به ترکیه را داشته باشید، شهری با خانه های سفید رنگ چیده شده کنار هم با کوچه هایی که به دریا ختم می شوند. شهر دریاها، جایی که به کشتی های تفریحی در دنیا معروف است. این شهر در سال های دور، تمدن های زیادی را به خود دیده است و به علت مرکزیت مهم خود بارها و بارها شاهد جنگ افرادی که از دریای اژه می آمدند، بوده است.

بهترین زمان سفر به بدروم

اقلیم بدروم، اقلیمی مدیترانه ای است. تابستان های این منطقه با هوای گرم و روزهای طولانی پذیرای گردشگران زیادی است. در روزهای سرد نیز باید انتظار زمستانی معتدل و کوتاه را داشته باشد. اما هوای بهار و پاییز نیز بسیار مطبوع و دلچسب است.

تصویری از دریای اژه از سواحل بدروم ترکیه

حمل و نقل در بدروم

بدروم شهری کوچک است، اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، می توانید از اتوبوس یا مینی بوس معروف به دلموش بهره ببرید. یکی دیگر از راه های حمل و نقل استفاده از تاکسی های زردرنگ است که البته با توجه به آنکه به نوعی وسیله ای اختصاصی محسوب می گردد کمی گران است.

مراکز خرید بدروم

معروفترین مراکز خرید بدروم شامل Travel Shop Turkey و Oasis Mall و Midtown Mall می گردد. سوغاتی های این شهر بیشتر محصولات چرمی و صنایع دستی هستند که خواستار زیادی دارند که روی برخی از آن ها تصویر خانه های قشنگ بدروم روی آن ها طراحی شده است. به علاوه برای خرید این سوغاتی ها بهترین جا بازار قدیمی شهر بدروم هست که قدم زدن در این بازار واقعا جذاب است. چانه زدن را از قلم نیاندازید، شما می توانید به راحتی جنس مورد نظرتان را حتی تا نصف قیمت هم خریداری کنید.

بازار چرم در شهر بدروم ترکیه

جاذبه های گردشگری بدروم

در این شهر می توانید علاوه بر جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی فراوانی را بازدید کنید. به علاوه بسیاری از گردشگران به دلیل آرامش بدروم، این شهر را مقصد تمدد اعصاب خود انتخاب می نمایند.

1. آرامگاه هالیکارناسوس

یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان آرامگاه هالیکارناسوس بوده که یکی از عظیم ترین دستاوردهای پادشاه ماسول است. این پادشاه پیش از مرگش برنامه ساخت این آرامگاه را با طراحی پایثیوس (معمار معبد آتنا نایک) کشید و پس از مرگش خواهر و همسرش مسئولیت نظارت بر سرانجام کار این معبد را برعهده دریافتد.

آرامگاه هالیکارناسوس در بدروم

2. آمفی تئاتر باستانی بدروم

در جاده اصلی تورگوتریس، تئاتر باستانی 5000 نفری بدروم قرار گرفته است که بعدها در قرن سوم پس از میلاد، تعداد جایگاه های آن برای نمایش های گلادیاتوری به 13000 افزایش یافت. این سالن در حال حاضر برای رویدادهایی مثل کنسرت مورد استفاده قرار می گیرد.

آمفی تئاتر باستانی بدروم

3. خانه های سنتی بدروم

ویژگی های مشترک معماری سنتی بدروم، طبقات ورودی بدون پنجره، درب های طبقه دوم و پلکان های داخلی و یا ورود با پل ها می باشد. این خانه ها که بر اساس قانون، تحت حفاظت قرار گرفته اند، در مرکز، اورتاکنت و گوموشلوک (در روستای کوجا کایا) به وفور دیده می شوند. شخصیت های هنری و ادبی که در این مکان سکونت می نمایند، این خانه ها را بازسازی نموده و جذابیت خاصی به بدروم بخشیده اند.

خانه های سنتی بدروم

4. بیتز

بیتز دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است. سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می توانید از بدروم به آنجا برسید. اگر با خودروی شخصی به آنجا می روید، به راحتی پارکینگ پیدا می کنید، در غیر این صورت تاکسی ها شما را به آنجا می برند. این دهکده به خاطر باغ های نارنگی اش معروف است. همچنین ورزش های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است. در پلاژهای آن، می توانید از سایبان ها، چترها و بالش های رایگان بهره ببرید.

ساحل بیتز یکی از جاذبه های گردشگری بدروم

5. موزه باستان شناسی زیرزمینی بدروم

موزه زیرزمینی بدروم امروزه در نوع خود یکی از عظیمترین و مهمترین موزه های دنیا است. آثار به دست آمده از حفاری هایی که از سال 1960 شروع شده، در این موزه که در قلعه بودروم ساخته شده قرار گرفته و به نمایش گذارده شده است. در این موزه آثار به دست آمده از تحقیقات انجام یافته در مرداب های نزدیک بدروم به نمایش گذاشته شده است. مرداب های این منطقه شامل یاسی آوا، شیطان دره سی و بندر سرچه می باشد. مشاهده قدیمی ترین کشتی غرق شده دنیا نیز از آثار جالب توجه منطقه است.

تصویری از کوزه های موزه باستان شناسی زیرزمینی بدروم

6. قلعه سنت پیتر

قلعه سنت پیتر یکی از مکان های تاریخی در ترکیه است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. برای حس حال و هوای جنگ های ترک های سلجوقی می توانید از این مقر دیدن کنید. البته قلعه سنت پیتر شامل یک موزه کوچک است که در آن اشیای قدیمی و ظروف شیشه ای نگهداری می گردد. این قلعه محلی جالب برای دریافت عکس های بندرگاهی است.

قلعه سنت پیتر یکی از جاذبه های گردشگری بدروم

پیشنهاد خبرنگاران

در شهر بدروم هر سه شنبه بازار محلی و هفتگی برگزار می گردد، اگر در این روز هفته در بدروم هستید کافیست سری به این بازار بزنید و خوراکی های محلی را امتحان کنید. سفر خوبی داشته باشید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1306

به "راهنمای سفر به بدروم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بدروم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید