هنرمندان مازندران در رویداد ساری 2022 نقش ایفا می نمایند

به گزارش واندر هنگر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هنرمندان مازندران در رویداد ساری 2022 نقش ایفا می نمایند.

هنرمندان مازندران در رویداد ساری 2022 نقش ایفا می نمایند

نشست هم اندیشی تعدادی از هنرمندان شاخص تئاتر مازندران با موضوع برگزاری رویداد فرهنگی ساری2022 و سهم هنرمندان تئاتر در این بهتر برگزار گردیدن این رویداد به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار گردید.

این نشست به بهانه برگزار گردیدن سی و سومین جشنواره تئاتر استان در روزهای اخیر و استقبال چشمگیر مردم از نمایش ها در ساری برپا شد و در آن تعدادی از کارگردان های تئاتر استان همراه با معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر رویداد ساری2022 درباره چگونگی سهیم شدن هنرمندان تئاتر در شهرستان های مختلف مازندران برای برپایی رویداد ساری2022 بحث و گفتگو کردند.

دبیر و طراح رویداد بین المللی ساری2022 در حاشیه این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست به بهانه برپا شدن سی و سومین جشنواره تئاتر مازندران و استقبال مخاطبان از این رویداد، رسیدن به فهم مشترک از گردشگری فرهنگی و هنری برای اضافه کردن جاذبه از ظرفیت های فرهنگی استان به گردشگری مازندران بود که خوشبختانه نکات قابل توجهی نیز در نشست مطرح شد.

دکتر علی ماهفروزی اظهار کرد: قرار است این نشست ها با هنرمندان بخش های مختلف را به صورت ماهانه برگزار کنیم تا هنرمندان به ما بگویند چگونه می گردد مازندران را در عرصه هنر معرفی کرد و برای این معرفی نیز برنامه بیرون و ساختار درست کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های هنری و ایده ها و تولیدات هنرمندان بویژه در شاخه های نمایشی یکی از موضوعات اصلی رویدادهای مرتبط با فرهنگ و گردشگری در هر جامعه است و مازندران نیز با توجه به فرهنگی غنی بومی می تواند به یاری هنرمندان بخش های مختلف از جمله موسیقی، نمایش و تجسمی از این ظرفیت فرهنگی بهره مناسبی بگیرد. کاری که در بسیاری از استان ها مانند استانهای جنوبی یا حتی استان همسایه ما گیلان اجرا شده و مازندران از آن هنوز بهره چندانی نگرفته است.

دبیر رویداد بین المللی ساری2022 اعلام کرد: باید در طول سال میزبانی از این رویداد با برنامه های متعدد شبهای فرهنگی و به ویژه در 10 روز اصلی رویداد که مهر 1401 برگزار می گردد به استانداردی در فعالیت های گردشگری برسیم که هم ظرفیت های فرهنگی در آن باشد و هم مجذوب کنندهیت های بصری برای گردشگران ایجاد کند.

ماهفروزی توضیح داد: بدون تعارف باید بگوییم که در حال حاضر اگر دریا و جنگل را از مازندران حذف کنیم تقریبا هیچ چیزی برای نمایش در عرصه گردشگری نداریم. در حالی که ظرفیت های فرهنگی ما بیشمار است. به همین علت استان باید درگیر فعالیت های هنری گردد. بخش های مختلف هنری اعم از ظرفیت های تئاتری، موسیقایی، سینمایی و گالری های ما باید درگیر این رویداد شوند و ایده پردازی نمایند. این بخش مهم از گردشگری در مازندران کاملا مغفول مانده است.

وی با تأکید بر اینکه رویداد بین المللی ساری2022 بهانه ای برای برجسته کردن همین ظرفیت ها محسوب می گردد، گفت: هدف همین است که ظرفیت های مجذوب کننده و مهم فراموش شده را به بهانه این رویداد پررنگ کنیم تا مازندران در زمان های پیک سفر و بویژه در نیمه دوم سال که برترین زمان برای عرضه مجذوب کنندهیت های فرهنگی این استان است از این موقعیت های فرهنگی که عمدتا ریشه در باورها و اسطوره ها دارند بهره بگیرد.

ماهفروزی اضافه کرد: موسیقی جنوب ایران به عنوان یکی از ظرفیت های فرهنگی و جاذبه برای گردشگران جا افتاده است و بخشی از فرهنگ صیادی مردم این منطقه به واسطه تلفیق هنر نمایش و موسیقی به وسیله هنرمندان به مردم معرفی شده و اکنون نیز به تنهایی یک جاذبه گردشگری است. اما فرهنگ مجذوب کننده و غنی مازندران زیر پوشش دریا و جنگل پنهان ماند. درحالیکه فرهنگ باید در گردشگری نسل سوم یکی از موضوعات محوری باشد که در این رویداد به آن می پردازیم. نشست با هنرمندان نیز برای همین منظور بود که ببینیم کمبودها و ظرفیت ها و راهکارهای ما چیست.

در این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز محور فعالیت های هنری رویداد فرهنگی ساری 2022 بویژه هنرهای نمایشی را برای مشارکت و حضور فعال و تاثیرگذار در این رویداد بزرگ تبیین کرد.

هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه نیز انتظارات و دیدگاه های خود را برای همکاری و مشارکت در برگزاری این برنامه فرهنگی توضیح دادند و با استقبال از این طرح، آمادگی خود را برای مشارکت در این رویداد مهم بین المللی اعلام کردند.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان مرکز گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری 2022 اوایل سال 1398 از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز 12 مهر سال 1398 هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر 1398 با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همانند رونمایی از لوگو شروع شد.

اهداف اصلی طرح مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار مالی، افزایش توجه به طبیعت گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1891

به "هنرمندان مازندران در رویداد ساری 2022 نقش ایفا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان مازندران در رویداد ساری 2022 نقش ایفا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید