نقاط حادثه خیز تهران را بشناسید

به گزارش واندر هنگر، سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی همه نقاط حادثه خیز معابر مرکز برای افزایش ایمنی حمل و نقل اطلاع داد.

نقاط حادثه خیز تهران را بشناسید

به گزارش ایسنا، حسینی نژاد درباره نقاط حادثه خیز در تهران گفت: منطقه ها تهران به فراخور نوع ترافیک حاکم و نوع تصادفات آنالیز می گردد به خصوص منطقه های که راستا بزرگراهی از محدوده منطقه آن ها عبور می نماید، چراکه نوع و شکل تصادفات در این منطقه ها فرق دارد.

وی با بیان اینکه گروه پایش تصادفات اداره کل مهندسی و ایمنی شکل گرفته است که نوع تصادفات، تعداد و تکرر آن را شناسایی می نماید، اضافه کرد: این بازدید ها در سطح منطقه ها 22 گانه فعال است، اما اولویت بازدید با منطقه های است که براساس آمار ها بیشترین تصادفات را به لحاظ نوع معبر داشته باشند، بگونه ای که منطقه ها 18 و 19 که درگیر بزرگراه آزادگان هستند و بعلاوه منطقه ها 15 و 16 به علت ثبت بیشتر تصادفات در آن ها در اولویت برطرف خطر و ایمن سازی معابر هستند.

وی ادامه داد: بیشتر نوع تصادف در بزرگراه آزادگان برخورد خودرو با عابر پیاده است و سهم عابرین پیاده در فوتی های این بزرگراه بیشتر است به همین علت نصب پل عابرپیاده و ایمن سازی راستا های ورودی و خروجی بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفته تا تصادفات با اصلاح هندسی کاهش یابد که این موارد به منطقه ها ابلاغ شده و امیدواریم با انجام این اقدامات تصادفات کاهش یاید.

وی با بیان اینکه بزرگراه امام علی دومین بزرگراهی است که بیشترین تصادفات در آن رخ می دهد و آمار فوت شدگان تصادفات در آن بالا است، اضافه کرد: آنالیز ها نشان داده است که راکبان موتورسیکلت بیشترین سهم در فوتی های این بزرگراه را دارند که در بازدید مشترک با پلیس راهور علل وقوع حوادث آنالیز و نقاط حادثه خیز شناسایی و در راستای افزایش امنیت معابر تصمیماتی ارائه شد که این تصمیمات در قالب بخشنامه ای به منطقه های که بزرگراه امام علی از آن عبور می نماید، ابلاغ شد.

وی در خصوص ایمنی معابر غیر بزرگراهی نیز گفت: در اینگونه معابر نیز نقاط حادثه خیز یا نقاطی که احتمال بروز حادثه در آن ها وجود دارد، احصا شده و در راستای برطرف خطر اقدام می گردد که خوشبختانه این اقدامات که از سال گذشته شروع شده، موثر واقع شده و براساس آمار ها تعداد فوتی ها کاهش یافته است.

حسینی نژاد با اشاره به جدیت پیگری برطرف نقاط حادثه خیز در تهران، اضافه کرد: هر هفته از دو منطقه بازدید می گردد تا نقاط خطر ساز احصا شده و تصمیماتی برای افزایش ایمنی معابر اتخاذ گردد که فرصتی معین به منطقه ها داده می گردد تا نسبت به برطرف خطر و افزایش ایمنی اقدام نمایند و بعد از اتمام مهلت مجددا بازدیدی به وسیله کارشناسان در خصوص برطرف نقاط جادثه خیز انجام می گردد.

وی در خصوص تعداد نقاط حادثه خیز تهران نیز گفت: به طور میانه در هر منطقه 30 الی 35 نقطه که احتمال بروز حادثه را داشته باشد یا برای افزایش ایمنی احتیاج به اصلاح هندسی دارد، معین می گردد که در امسال یکی از اهداف مهم ما برطرف اینگونه مخاطرات است که امیدواریم با همراهی پلیس و همت منطقه ها این مهم رخ دهد، اما دقت داشته باشید که این آمار صرفا برای نقاط حادثه خیز نیست، بلکه در راستای پیشگیری اقداماتی صورت می گیرد که ظرفیت بروز حادثه کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که بعضی از اعضا شورا کمبود و جانمایی بد تابلو های هدایت را علت بروز حوادث می دانند، گفت: اتفاقا آنالیز ها نشان می دهد که ما در بزرگراه ها با کمبود علائم و تابلو های ترافیکی روبرو هستیم بگونه ای که اگر این کمبود برطرف گردد، رانندگان با آگاهی بیشتر در بزرگراه تردد، ورود و یا خروج می نمایند و رانندگی ایمن تر خواهیم داشت و امیدواریم این تابلو ها به وسیله سازمان حمل و نقل ترافیک تکمیل گردد، اما در معابر غیربزرگراهی، منطقه ها نسبت به رصد و پایش، تجمیع، کاهش و یا افزایش تابلو ها اقدام می نمایند و در صورتی که کمبودی ملاحظه گردد این موضوع را در کمیته ای آنالیز و تایید می نمایند.

وی در خصوص نقش میادین غیراصولی در بروز تصادفات نیز اضافه کرد: احداث میادین با مجوز کمیته های فنی است، اما اگر معین گردد که میدان احداث شده مشکلاتی را در تردد ایجاد می نماید، نسبت به اصلاحات هندسی میدان اقدام می کنیم نه اینکه کل وجود میدان زیرسوال برود و بخواهیم میدان را حذف کنیم.

وی اضافه کرد: در امسال همانند سال گذشته برطرف نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار خواهیم داد تا بتوانیم تعداد کشته های تصادفات تهران را کاهش دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2060

به "نقاط حادثه خیز تهران را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقاط حادثه خیز تهران را بشناسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط حادثه خیز تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید