ناپدید شدن 30 مهاجر بر اثر غرق شدن قایق در نزدیکی سواحل یونان

به گزارش واندر هنگر، گارد ساحلی یونان گفت که بر اثر غرق شدن یک فروند قایق حامل مهاجران خارجی در نزدیکی جزیره لسبوس حداقل 30 نفر از سرنشینان قایق ناپدید شده اند.

ناپدید شدن 30 مهاجر بر اثر غرق شدن قایق در نزدیکی سواحل یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تراژدی غرق شدن قایق مهاجران خارجی تا به امروز موجب مرگ صدها نفر شده، در تازه ترین حادثه بر اثر غرق شدن یک قایق دیگر حداقل 30 مهاجر خارجی در نزدیکی سواحل یونان ناپدید شده اند.

گارد ساحلی یونان اعلام نموده است که با همکاری یک فروند بالگرد آژانس مرزی اروپا 20 نفر را نجات داده است ولی نجات یافتگان تاکید نموده اند که حداقل 26 نفر دیگر در قایق بوده اند.

بعضی منابع خبری اعلام نموده اند که چند کودک در بین افراد ناپدید شده بوده ولی گارد ساحلی حاضر به ارائه شرح در این خصوص نشده است.

روز شنبه نیز یک کودک 5 ساله سوری دیگر در راستا عزیمت از ترکیه به یونان جان سپرده است و هیچ خبری از ده ها نفر دیگری که همراه وی در قایق بوده اند، در دست نیست.

جزیره لسبوس یونان یکی از مناطقی است که با موج فزاینده ورود مهاجران سوری روبرو شده است. اوایل ماه جاری نیز تصاویر مربوط به غرق شدن آیلان کردی کودک سه ساله سوری در سواحل ترکیه، احساسات مردم در سراسر دنیا را برانگیخت و فشار زیادی را به رهبران اروپایی وارد کرد تا واکنش مناسب تری را نسبت به بحران آوارگان نشان دهند.

از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 2600 مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند. یونان از ابتدای سال جاری شاهد ورود بیش از 300 هزار مهاجر بوده است.

تشدید بحران مهاجرت به اروپا در شرایطی است که اختلاف نظر بین کشورهای اروپایی برای مقابله با این بحران و اتخاذ راهکارهای مناسب همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 909

به "ناپدید شدن 30 مهاجر بر اثر غرق شدن قایق در نزدیکی سواحل یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن 30 مهاجر بر اثر غرق شدن قایق در نزدیکی سواحل یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید