میراث تصوف را در رادیو فرهنگ بشنوید

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، تحلیل و آنالیز کتاب میراث تصوف نوشته لئونارد لویزن امروز سه شنبه 13 شهریور ماه از زبان بهرام پروین گنابادی از برنامه کیمیای کلمات پخش می گردد.

میراث تصوف را در رادیو فرهنگ بشنوید

مجموعه 2 جلدی میراث تصوف نوشته لئونارد لویزن و با ترجمه مجدالدین کیوانی از سوی نشر مرکز به بازار کتاب راه یافت. نویسندگان این مجموعه 1500 صفحه ای از اسلام شناسان، ایران شناسان و آشنایان حوزه عرفان و تصوف در نقاط مختلف دنیا هستند که آثار خود را در سه همایش بین المللی که در دهه 90 در واشنگتن و لندن برگزار گردید، عرضه نموده بودند.

کانون توجه و محور تمامی مقالات ارایه گردیده در این مجموعه به تصوف ایران اشاره دارد که بعدها در اطراف این سرزمین گسترش یافت و از نقاطی چون ترکیه، هندوستان و آسیای مرکزی سر برآورد. به گفته مجدالدین کیوانی که پیش از این نیز در زمینه عرفان ایران و اسلام آثار متعددی را ترجمه نموده و خود در انتخاب و ترجمه این مقالات با لویزن همفکری کاری داشته است این مجموعه در اصل 3 مجلد بود که به دلیل وجود برخی آثار کامل از نویسندگان این مقالات درباره آن موضوع، به زبان فارسی، از ترجمه آن ها خودداری گردیده است.

بهرام پروین گنابادی پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس مجری با این برنامه همکاری دارد، درباره کتاب میراث تصوف، نوشته لئونارد لویزن و با ترجمه مجدالدین کیوانی صحبت می نماید.

کیمیای کلمات در گروه کتاب رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی طاهره جولانی و اجرای نرگس اصفهانی روزهای سه شنبه ساعت 17 فراوری و پخش می گردد.

رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز قابل شنیدن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 36

به "میراث تصوف را در رادیو فرهنگ بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث تصوف را در رادیو فرهنگ بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید