معجزه ای برای درد معده

به گزارش واندر هنگر، درد معده یکی از مزمن ترین دردهای دستگاه گوارش است. به طوریکه بعد ازسر درد، معده درد یکی از بدترین دردها گزارش می گردد. کمتر کسی را می توان سراغ داشت که با این درد آشنا نباشد. در بسیاری از موارد علت معده درد معین نیست، اما طیف وسیعی از دلایل می تواند موجب درد در ناحیه شکم و بیشتر به سمت معده باشد. از جمله این علت ها می توان به سوء هاضمه، بد هضم شدن غذا، سندرم روده تحریک پذیر، رفلاکس معده ،زخم معده اشاره کرد. درمان درد معده به روش های خانگی می تواند در مرحله اولیه آغاز درد مفید باشد، اما اگر اکثر مواقع گزارش درد دارید، بهتر است برای درمان اساسی درد معده به پزشک معتمد خود مراجعه کنید.

معجزه ای برای درد معده

مصرف زنجبیل، برگ بو و هل نیز برای درمان سوء هاضمه موثر هستند. این مواد از سوزش معده و دردهای ناشی از عدم هضم غذا جلوگیری می نمایند.

یک پزشک و محقق طب اسلامی گفت: استفاده از زردچوبه در غذا برای درمان درد معده و نفخ کارساز است.

مریم نواب زاده گفت: برای درمان سوءهاضمه می توان از جوشانده های رازیانه استفاده کرد.

وی اضافه نمود: مصرف فلفل سیاه نیز با ترشح اسید معده به هضم غذا و برطرف سوء هاضمه یاری می نماید.

این پزشک و محقق طب اسلامی اظهار کرد: استفاده از زردچوبه در غذا برای درمان دردهای معده و نفخ کارساز بوده و به طورکلی مصرف بعضی ادویه ها مانند زیره سیاه، گلپر، میخک، هل و آویشن برای برطرف نفخ و سوء هاضمه موثر است.

نواب زاده ادامه داد: خوردن بادرنجبویه به همراه نعناع برای درمان بی اشتهایی و برطرف سوءهاضمه موثر است.

وی با بیان اینکه مصرف زنجبیل، برگ بو و هل نیز برای درمان سوءهاضمه موثر هستند، توضیح داد: این مواد از سوزش معده و دردهای ناشی از عدم هضم غذا جلوگیری می نمایند.

پزشک و محقق طب اسلامی اظهار داشت: خوردن هویج و نعناع و عرق هایی مانند زیره و پونه نیز موثر است. همچنین مصرف دارچین ضد استرس بوده و به هضم غذا یاری می نماید.

منبع: عصر ایران

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 237

به "معجزه ای برای درد معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه ای برای درد معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید