معاون رگولاتوری کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را رد می نماید و می گوید سرعت اینترنت بهتر از قبل شده است

به گزارش واندر هنگر، معاون رگولاتوری کاهش سرعت اینترنت را قبول ندارد و می گوید تا به امروز گزارش درباره کاهش کیفیت و سرعت اینترنت در کل کشور نداشتیم. او با مقایسه رتبه ایران در گزارش های سایت اسپیدتست، می گوید سرعت اینترنت طی یک سال اخیر رشد داشته است.

معاون رگولاتوری کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را رد می نماید و می گوید سرعت اینترنت بهتر از قبل شده است

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تبادل نظر با ایلنا گفت:

باید به صورت مصداقی و با ارائه گزارش در مورد کاهش، افزایش و کیفیت اینترنت سخن بگوییم. حوزه تخصصی میزان گیری شاخص ها بر عهده سازمان است به همین خاطر سامانه سنجش سرعت اینترنت (نت سنج پلاس) را راه اندازی کردیم.

معاون رگولاتوری می گوید شاید سرعت شبکه به صورت لحظه ای در یک منطقه به خاطر دلایل زیادی از جمله ترافیک بالا، کاهش پیدا کند و کیفیت اینترنت پایین بیاید ولی این شرایط برای کل منطقه نیست و در جای دیگری این سرعت تغییر نکرده است.

حقی می گوید مرتبا شاخص های استانی کیفیت اینترنت در سامانه کلی آنالیز و ارزیابی می گردد. او می گوید این شاخص های براساس احساس و برداشت زمانی و مکانی و یک جامعه آماری کم نیست:

باید بگویم که تا به امروز گزارشی در این خصوص که کل کشور کیفیت و سرعت اینترنت اش پایین آمده است به دست ما نرسیده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید آمارهای سایت speedtest را به دلیل تعیین نبودن جامعه آماری آن تایید یا رد نمی کند ولی همین سایت نشان می دهد رتبه و میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در سال 2020 و 2021 افزایش داشته است و شرایط اینترنت بهتر شده است:

در سال 2020 رتبه ما در سرعت اینترنت تلفن همراه 83 و سرعت 18.66 بوده است این در حالیست که در سال 2021 رتبه ما 77 شد و سرعت اینترنت نیز 30 درصد افزایش داشته است پس بر اساس این گزارش شرایط ما بهتر شده است.

حقی می گوید با توجه به افزایش روستاهای متصل به شبکه و توسعه کاربران، انتظار می رود میانگین سرعت در کشور افت کند ولی میانگین سرعت بالا رفته است و در مجموع کیفیت اینترنت بهتر شده است. او منکر مسائل در زیرساخت شبکه و اینترنت کشور نمی گردد و اذعان دارد در بعضی منطقه ها، اشکال هایی وجود دارد که باید برطرف شده یا ارتقا پیدا نمایند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2042

به "معاون رگولاتوری کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را رد می نماید و می گوید سرعت اینترنت بهتر از قبل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رگولاتوری کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را رد می نماید و می گوید سرعت اینترنت بهتر از قبل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید