مسکو به سناتور آمریکایی ویزا نداد

به گزارش واندر هنگر، ایرنا نوشت: مسکو با درخواست ران جانسون سناتور جمهوریخواه، برای صدور ویزا بمنظور سفر وی به روسیه مخالفت کرد.

مسکو به سناتور آمریکایی ویزا نداد

نشریه آمریکایی هیل روز سه شنبه با انتشار این خبر، بیانیه ران جانسون در ارتباط با اقدام روسیه را منتشر کرد.

این سناتور جمهوریخواه در بیانیه نوشت: تصمیم داشتم به منظور گفت وگو با مقامات دولتی، تجار و دیگر چهره های مطرح روسیه به این کشور سفر کنم و امیدوار بودم که مذاکرات مستقیم با نمایندگان مجلس روسیه بتواند به ایجاد روابط بهتر در آینده دو کشور یاری کند، اما متاسفانه مقامات روسیه با ادامه بازی های دیپلماتیک از ورود من به کشورشان جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: صرف نظر از این اتفاق نه چندان مهم، به حفظ موضع خود درمورد روسیه و انتقاد صریح از این کشور ادامه خواهم داد.

جانسون که رئیس کمیته امنیت ملی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا است، قرار بود هفته آینده به عنوان هیات چند حزبی اعزامی، به چندین کشور از جمله روسیه سفر کند.

این نخستین باری نیست که روسیه صدور ویزا برای سیاستمداران آمریکا را رد می نماید.پیشتر مسکو سناتور جان مک کین را از سفر به روسیه منع نموده بود.جانسون پیشتر صحبت های تندی علیه روسیه مطرح نموده و مسکو را دشمن آمریکا خطاب نموده بود.

وی در مصاحبه ای بیان کرد که تحریم های اعمال شده بر روسیه هیچ تاثیری بر این کشور نداشته است. این تحریم ها را اعمال شده اما هیچکس کوشش نمی کند تا به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد که و به کارساز بودن آنها فکر کند. تنها در صورت اعمال فشار بیشتر، تحریم ها علیه روسیه کارساز خواهند بود.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و یاری به مخالفان دولت این کشور، وضع مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و اقتصادی ضدروسی را شروع نموده اند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 283

به "مسکو به سناتور آمریکایی ویزا نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو به سناتور آمریکایی ویزا نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید