مرمت بافت تاریخی شهر گلزار در بردسیر آغاز شد

به گزارش واندر هنگر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از مرمت بافت تاریخی شهر گلزار در شهرستان بردسیر خبر داد.

مرمت بافت تاریخی شهر گلزار در بردسیر آغاز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میرا ث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی این استان به مرمت بافت تاریخی شهر گلزار بردسیر اشاره و اظهار کرد: در این عملیات مرمتی کار جداره سازی و کف سازی بخش هایی از بافت تاریخی این شهر انجام می گیرد.

او با اشاره به این که مرمت بافت تاریخی بخش طغرل الجرد در شهرستان کوهبنان نیز به زودی آغاز می شود، افزود: این بافت زیبا که از سنگ، چوب و گل ساخته شده، بناهایی از دوره سلجوقی را در خود جای داده است.

فعالی با بیان این که اهتمام لازم برای حفاظت از بافت های تاریخی استان به کار بسته شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با تصویب طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی، می توانیم شاهد مشارکت بیشتر مردم در حفظ بافت های تاریخی باشیم و تا حدودی از تخریب بنا ها و بافت های تاریخی جلوگیری کنیم.

او افزود: مهم ترین مشکل بافت های تاریخی، خالی شدن این محدوده ها از سکنه اصلی و حضور افرادی است که حس تعلقی به ابنیه و بافت تاریخی ندارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمان بیان کرد: در مبحث مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی زمانی پیروز خواهیم بود که در جذب مشارکت ساکنان و برانگیختن حس تعلق آن ها توفیق داشته باشیم و این مسئله جز در سایه همکاری همه دستگاه های مرتبط و مردم محقق نخواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 239

به "مرمت بافت تاریخی شهر گلزار در بردسیر آغاز شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرمت بافت تاریخی شهر گلزار در بردسیر آغاز شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بافت تاریخی شهر گلزار در بردسیر آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید