مرسدس بنز اسپرینتر مینی باس معرفی گردید

به گزارش واندر هنگر، مرسدس بنز از مینی بوس جدید خود بر اساس مدل اسپرینتر رونمایی کرد. این مدل با پلتفرم جدید و کاربری های متنوعی به بازار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز اسپرینتر مینی باس معرفی گردید

خبرنگاران | سرویس اخبار - پس از سال ها تحقیق و توسعه و انجام تست های مختلف، مرسدس بنز از نسل جدید مینی باس های اسپرینتر رونمایی کرد. مینی بوس (MiniBus) اسپرینتر جدید در چهار مدل که هر یک دارای نسخه های گوناگون هستند به بازار عرضه خواهد شد. با این محصول، تنوع مدل های اسپرینتر به 20 مدل خواهد رسید که همگی آن ها روی پلتفرم نسل جدید ساخته خواهند شد.

تیپ بدنه های اسپرینتر بدون تغییر باقی مانده اند، این مدل ها شامل اسپرینتر سیتی برای کاربری های عادی، اسپرینتر ترنسفر برای کاربری های چند منظوره، اسپرینتر موبیلیتی (Mobility) برای حمل و نقل افراد خاص و دارای محدودیت های حرکتی و در نهایت اسپرینتر تراول برای کاربری های توریستی هستند.

عظیم ترین مدل مینی باس اسپرینتر مدل City 75 است. این خودرو یک مینی باس عادی است که می تواند 38 مسافر درون خود جای دهد. این مدل به یک اکسل عقب تقویت شده مجهز شده است و شاسی آن نیز دارای طراحی خاصی است که ارتفاع کف خودرو بین دو محور از زمین را کاهش می دهد تا به این ترتیب ورود و خروج از کابین راحت تر باشد و فضای داخلی افزیش پیدا کند. نسخه ای کوچک تر از این مدل نیز با نام City 45 به بازار عرضه خواهد شد که بیشتر مناسب برای استفاده در مسیرهای کم رفت آمد و مکان های کم جمعیت است.

مینی باس اسپرینتر به جدیدترین سیستم مولتی مدیای مرسدس بنز که MBUX نام دارد مجهز شده است. به این ترتیب دیگر احتیاجی به کلیدهای چرخان و فشاری کار نیست؛ چراکه بیشتر کارها با استفاده از یک صفحه لمسی عظیم انجام می گردد. رابط کاربری این سیستم مولتی مدیا، تصویر دوربین دید عقب و دید 360 درجه نیز نمایش می دهد. بخش مخصوص راننده و همچنین قسمت سرنشینان در اسپرینتر مینی باس جدید دارای سیستم تهویه های جداگانه هستند.

اسپرینتر ترنسفر نیز در چهار طول مختلف به بازار خواهد آمد که 5.9 تا 7.7 متر هستند. اسپرینتر Mobility برای حمل بار یا مسافرانی طراحی شده است که دارای محدودیت های حرکتی هستتد. بالاترین مدل این نسخه که Mobility 45 نام دارد به یک سیستم بالابر ویژه در بخش عقبی مجهز شده است که می تواند دو ویلچر را بلند نموده و به داخل کابین ببرد. این سیستم به صورت یکپارچه با کف بخش عقبی مینی باس عمل می نماید و هنگام احتیاج، روی زمین قرار می گیرد تا ویلچر بتواند روی آن حرکت کند و سپس ویلچر را بالا برده و به داخل کابین می برد.

مرسدس بنز به صورت مرحله به مرحله مدل جدید اسپرینتر را وارد بازار خواهد نمود و این کار تا پیش از خاتمه امسال میلادی انجام خواهد شد. اولین مدل هایی که وارد بازار خواهند شد نیز ترنسفر 23 و 35، Mobolity 23 و City 75 هستند. سایر مدل ها نیز سال آینده وارد بازار خواهند شد و تا خاتمه سال 2019 تمامی این مدل ها در بازار موجود خواهند بود که شامل 20 مدل فرمان راست و 20 مدل فرمان چپ می شوند.

منبع: زومیت

منبع: setare.com
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1447

به "مرسدس بنز اسپرینتر مینی باس معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز اسپرینتر مینی باس معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید