مدیریت بحران محله محور باشد

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، داود گرشاسبی، امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان مرند با تاکید بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه های اجرایی در مدیریت بحران اعلام کرد: مدیریت بحران باید محله محور بوده و در آموزش های مقابله با بحران تغییر نگرش ایجاد کرد چرا که در زلزله زاهدان دانش آموزان که زیر میز پناه گرفته بودند در اثر آتش سوزی جانشان را از دست دادند لذا لازم است در آموزش های بحران تجدیدنظر گردد.

مدیریت بحران محله محور باشد

فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه رویکرد محله محوری برای مقابله با بحران سبب مشارکت بیشتر اهالی محله های مختلف در محدوده هر مدرسه برای مدیریت بحران می گردد، اعلام کرد: با رویکرد محله محوری ساکنان محله ها نیز با نقاط خطر و مقابله با بحران آشنا و آموزش های لازم برای کاهش ریسک و خطرات را فرا می گیرند.

وی اضافه کرد: هنر مدیران در مواقع بحران این است که در بحران، جاهای پنهان را ببیند و نگاه مدیر باید از بالا و در برگیرنده تمامی جوانب باشد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در فصل زمستان همه دستگاه ها باید آمادگی کامل و وافر از لحاظ امکانات و نیرو برای خدمات رسانی بهتر داشته باشند، توضیح داد: بدون داشتن نگاه جزیره ای در هنگام بحران ها، تمامی دستگاه ها، امکانات خود را در راستای حل مسائل استفاده نمایند.

گرشاسبی با اشاره به در پیش بودن شرایط جوی نامناسب در روزهای آتی گفت: همه گروه های امدادی و دستگاه ها در زمینه کاهش بحران جاده ای همت نمایند و اقدامات ویژه ای برای افزایش ایمنی تردد عابران پیاده در فصل سرما تدوین گردد.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به ظرفیت بالای نهادهای مردم نهاد ابراز داشت: باید از ظرفیت سمن ها در آموزش مقابله با بحران استفاده گردد و از پتانسیل آن ها برای یاری و امدادرسانی یاری گرفت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنسرت ها در شهرستان مرند مطرح کرد: مکان های برگزاری کنسرت ها در شهرستان مرند باید از لحاظ ایمنی و رعایت استاندارد های لازم از قبیل درب های اضطرای و اطفا حریق مورد آنالیز کارشناسی قرار گرفته و در این زمینه از نظرات افراد متخصص از جمله آتش نشانی استفاده گردد.

گرشاسبی در ادامه با اشاره به رفتار و تعامل مثبت دستگاه ها در زمان بحران تاکید نمود: قدامات در زمان بحران فرا بخشی بوده و دستگاه ها در بحران علاوه بر حفظ تعامل با تمام امکانات سریعا وارد عمل شوند و کارها و یاری رسانی را اولویت بندی نموده و از کارکردن دستورالعمل که برای زمان عادی و برای کارهای روزمره تدوین شده پرهیز نمایند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از روسای ادارات خواست با افراد نیازمند یاری و درمانده برخورد مناسب داشته باشند و اگر خدمتی انجام می دهند باید شأن و شخصیت افراد درمانده مد نظر قرار گیرد.

وی در سرانجام از شهرداران و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست آنالیز لازم برای استفاده از محلول به جای نمک پاشی به دلیل مضرات بیشتر صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 123

به "مدیریت بحران محله محور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت بحران محله محور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید