غیبت اولیه مشمولان غایب چه تبعاتی دارد؟

به گزارش واندر هنگر، تهران (پانا) - رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت مشمولان غایبی که تا به امروز برای معین تکلیف شرایط خدمت خود اقدام نکرده اند با محرومیت های اجتماعی از جمله نبود امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، عدم برخورداری از معافیت کفالت و ... روبرو می شوند.

غیبت اولیه مشمولان غایب چه تبعاتی دارد؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری اظهار کرد: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک برای مشخص تکلیف شرایط خدمتی و یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده غایب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان از یک روز تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد با شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. مشمولانی نیز که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال باشد علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، سرباز فراری نیز محسوب و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

مهری اضافه نمود: مشمولان غایبی که تا به امروز برای مشخص تکلیف شرایط خدمتی خود اقدام نکرده اند، علاوه بر محرومیت های اجتماعی ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی از جمله در زمینه دریافت تسهیلات بانکی، استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت)، اخذ پروانه کسب، با محرومیت هایی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر،عدم برخورداری از معافیت کفالت، کسر خدمت ایثارگری، ممنوعیت خروج از کشور و ... روبرو می شوند بنابراین مشمولان می بایست قبل از اتمام فرجه قانونی، شرایط خدمتی خود را به وسیله دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+10 مشخص نمایند.

وی گفت: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وسیله پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان در پیغام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه آگاه شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1446

به "غیبت اولیه مشمولان غایب چه تبعاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت اولیه مشمولان غایب چه تبعاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید