شهرداری دنبال شهرک سازی در محلات مختلف تهران ، صدور پروانه شهرسازی به یک هفته کاهش می یابد

به گزارش واندر هنگر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره اجرای طرح شهرک سازی در مرکز به وسیله شهرداری تهران توضیحاتی ارائه داد.

شهرداری دنبال شهرک سازی در محلات مختلف تهران ، صدور پروانه شهرسازی به یک هفته کاهش می یابد

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا صارمی در حاشیه برگزاری صدمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به زمان صدور پروانه شهرسازی در شهر تهران گفت: ما اعلام کردیم که شهرداری تهران بنا دارد این زمان را به یک هفته کاهش بدهد البته در این فرآیند ما با مشکلاتی روبرو بودیم که اجازه نداد که زمان صدور پروانه شهرسازی را به یک هفته برسانیم اما در حال حاضر صدور پروانه دو هفته ای صادر می گردد.

او اضافه کرد: در دو سه هفته آینده زمان صدور پروانه شهرسازی به یک هفته کاهش پیدا خواهد نمود و این موضوع مورد توجه شهرداری تهران است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به ارائه اصلاحیه نحوه پرداخت عوارض شهرسازی گفت: امروز با همکاری اعضای شورای شهر تهران یک فوریت این لایحه به تصویب رسید و این مسئله در راستای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و شهرسازی است.

صارمی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی نیز در دستور کار شهرداری تهران واقع شده است، گفت: در پروانه ساختمانی مهمترین علت که باعث افزایش زمان صدور پروانه می گردد این است که باید از 31 نهاد و سازمان استعلام گرفته گردد البته ما کوشش نموده ایم که در فرآیند صدور پروانه بعضی از این استعلامات را حذف کنیم و ان شاءالله به زودی زمان صدور پروانه ساختمانی به دو ماه کاهش پیدا خواهد نمود.

او در ادامه درخصوص طرح تازه شهرداری تهران مبنی بر شهرک سازی در مرکز گفت: این موضوع تحت عنوان شهرک سازی نیست بلکه طرح محله محوری است و قرار است در قالب این طرح در بعضی محلات مختلف تهران با تامین زیرساخت ها و امکانات لازم از ترددهای غیرضروری و سفرهای شهری جلوگیری گردد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ترددهای بسیار وسط شهر تهران منجر به افزایش آلودگی در سطح شهر شده است، گفت: در قالب طرح محله محوری می توان این ترددها را کاهش داد و به همین علت قرار است در قالب سه تا چهار محله در منطقه ها مختلف طرح محله محوری اجرا گردد.

صارمی در مورد طرح اشاره شده گفت: تا انتها سال 1403 طرح شهرک سازی در چند محله از شهر تهران اجرا خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2139

به "شهرداری دنبال شهرک سازی در محلات مختلف تهران ، صدور پروانه شهرسازی به یک هفته کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری دنبال شهرک سازی در محلات مختلف تهران ، صدور پروانه شهرسازی به یک هفته کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید