شرایط ورود گردشگران به پارک ملی کویر در گرمسار تسهیل شد

به گزارش واندر هنگر، در جریان بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از پارک ملی کویر و قصر بهرام و جاده سنگفرش، زمینه ورود گردشگران به این مناطق تسهیل شد.

شرایط ورود گردشگران به پارک ملی کویر در گرمسار تسهیل شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمدید ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان، مسعود سلطانی فر در این بازدید تسهیل ارائه مجوز به گردشگران برای ورود به پارک ملی کویر را خواهان و مقرر شد، هزینه بلیط ورودی به این مناطق در محل ایستگاه نگهبانی ورودی پارک ملی دریافت شود.

پیش ازاین ورود به منطقه پارک ملی کویر احتیاج به انجام هماهنگی قبلی و ثبت نام در پایگاه اینترنتی و... داشت.

استاندار سمنان نیز در زمینهٔ ارائه بلیط های ورودی به پارک ملی کویر با شرایط جدید و توسط سازمان محیط زیست در یک هفته آینده قول مساعد داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جریان این بازدید در زمینهٔ تأمین اعتبار آماده سازی هشت کیلومتر جهت باتلاقی هم جوار جاده سنگفرش تا ورودی پارک ملی کویر توسط سازمان میراث فرهنگی قول نیز مساعد داد.

بازدید از اقامتگاه های بوم گردی، کاروانسرای قصر بهرام و جاده سنگ فرش، جاذبه های تاریخی و طبیعی پارک ملی کویر و توانمندی های گردشگری ایوانکی ازجمله برنامه های سفر یک روزه سلطانی فر به شهرستان گرمسار است.

استاندار سمنان، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی، سلطانی فر را در این سفر همراهی می نمایند.

مسعود سلطانی فر که به منظور بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی پارک ملی کویر، کاروانسرای بهرام و غیره به شهرستان گرمسار سفر نموده در بدو ورود مورد استقبال استاندار سمنان، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نهاده شد.

بازدید از جاده سنگ فرش و بعضی اقامتگاه های بوم گردی گرمسار و همچنین آنالیز ظرفیت های گردشگری ایوانکی از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهور است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برای سفر یک روزه و بازدید از بعضی مناطق تاریخی و گردشگری به این شهرستان سفرنموده و اکنون نیز بازدید معاون رئیس جمهور از این مراکز تاریخی و گردشگری شروع شده است.

به گزارش خبرنگاران؛ کاروانسرای قصر بهرام معروف به بنای شاه عباسی است و بعضی آثار و شواهد نشان می دهد این بنا به پیش از دوران صفویان باز می شود. سنگ فرش نیز که یکی از جاده های معروف است دست ساز بوده و با سنگ های تراش خورده روی بستر کویر گرمسار ساخته شده است.

جاذبه های تاریخی و طبیعی پارک ملی کویر، کاروانسرای بهرام جاده سنگ فرش و غیره در این شهرستان دارای ظرفیت پذیرش گردشگر و توریسم بوده و می توان با انجام زیرساخت های لازم زمینه ورود را برای جذب گردشگر به این مناطق فراهم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 686

به "شرایط ورود گردشگران به پارک ملی کویر در گرمسار تسهیل شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "شرایط ورود گردشگران به پارک ملی کویر در گرمسار تسهیل شد" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورود گردشگران به پارک ملی کویر در گرمسار تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید