سهم گردشگری از جشنواره های بین المللی داخلی
به گزارش واندر هنگر، صنعت گردشگری باید از جشنواره های بین المللی داخلی به عنوان یک محصول گردشگری استفاده کند.
دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:
مسائل زیست محیطی و آسیب ها در حوزه تهران توجه ها را نسبت به عناصر فرهنگی کم رنگ تر نموده است؛ بنابراین برای توفیق در در این زمینه باید نگاه همان را به سمت صنعت گردشگری ببریم؛ هرچند آن هنوز با خود گردشگری فاصله زیادی دارد.
دلاور بزرگ نیا تاکید نمود:
وقتی می گوئیم صنعت گردشگری یعنی به محصول می اندیشیم پس صنایع دستی و میراث فرهنگی را باید با همه اجزایش که امتیاز این اداره کل خواهد بود، برای معرفی به دیگران داشته باشیم.
ایشان در ادامه به تقسیم بندی اساسی محورهای صنعت گردشگری در تهران اشاره نمود و این محورها را این طور تشریح کرد:
محور فرهنگی تاریخی که می تواند گردشگران قابل توجهی را به استان و شهر تهران وارد کند هر چند میراث فرهنگی تا به امروز در معرفی آثار تاریخی ضعیف عمل نموده است؛ اما تبلیغات می تواند اثرگذار باشد.
وی محور گردشگری رویدادها را دومین محور دانست و ادامه داد:
میراث فرهنگی تا کنون از رویدادهایی مانند جشنواره های فجر که اغلب با حضور تیم های خارجی در کشور برگزار می گردد هیچ استفاده ای ننموده است، باید دید تا کنون چقدر از فرصتِ رویدادها و کنفرانس هایی مانند نمایشگاه های بین المللی و جشنواره های فیلم و موسیقی فجر به عنوان یک محصول گردشگری استفاده نموده ایم.
ایشان رویداد جشنواره کن را نمونه ای مشابه و قابل مقایسه با ایران دانست و اضافه نمود:
سالانه افراد زیادی به کن می فرایند تا در کنار حضور در آن جشنواره به بُعد گردشگری آن منطقه نیز بپردازند؛ اما ما هنوز متاسفانه نتوانسته ایم از این اتفاق به درستی استفاده کنیم.
منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا