سفر ترسناک نیست

به گزارش واندر هنگر، سفری که باعث رشد می گردد چرا باید ترس آور باشد؟ می دانم چه چیزی بیش از همه برای تان هراس دارد؛ بودجه سفر. خوب، به اندازه بودجه مان به سفر می رویم،

سفر ترسناک نیست

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی لحظه آخری همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

این همه می گوییم به طبیعت بروید، برگردید، گردشگری کنید، طبیعت گردی کنید، کویرنوردی، جنگل نوردی کنید و… خوب، یک بار بگوییم: به سفر بروید. چه اشکالی دارد. سفر کنید، جاده ها و صحراها را بپیمایید و آب ها را بشکافید تا آنچه طبیعت خود؛ می خواهد به شما هدیه دهد، پیشکش کند.

تجربیات سفر کردن برای هرکس متفاوت است. جایی خواندم: سفر با من چه می گوید، راستش را بخواهید سفر با آدم خیلی حرف ها دارد. بسیار.

سفر ترسناک نیست

سفری که باعث رشد می گردد چرا باید ترس آور باشد؟ می دانم چه چیزی بیش از همه برای تان هراس دارد؛ بودجه سفر. خوب، به اندازه بودجه مان به سفر می رویم، به اندازه بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، کرایه ماشین، خرید دوچرخه و حتی کفش برای پای پیاده. نگران نباشید برنامه ریزی کنید. اصلاً هم سخت نیست. به نگارنده اعتماد کنید.

سفر ترسناک دوستان خوبی به ما می دهد

تصور کنیم به خارج از کشور رفته ایم، تنها. صحبت و برقراری ارتباط با افراد غریبه که هم زبان ما هم نیستند، کمی سخت به نظر می رسد، اما آن ها نیز مانند ما انسان هستند. نهراسید؛ کافی است سلام کنید و لبخند بزنید. شاید کمپ بغلی، شما را به شام ماهی اش دعوت نکند اما حتماً او هم به شما لبخند زده و سلام می نماید.

سفر ترسناک نیست، مهارت می آموزیم

چگونه اجتماعی تر، سازگارتر، انعطاف پذیر تر باشیم را سفر به ما می آموزد. مهم تر از همه، ارتباط غیر کلامی را بهتر به ما می فهماند. همان (بادی لنگوئج) را. زمانی که مستقل باشید و بر ترس خود غلبه کنید، خواهید دید که چه استعداد هایی داشتید و از آن بی خبر بوده اید. مثلاً من خودم یاد گرفتم آتش بیفروزم و چادر بزنم. اما یاد هم گرفتم که در هیچ مورد هیچ استعدادی ندارم. فقط بلدم کبریت بزنم و طناب را نگه دارم تا کسی دیگر چادر بزند.

از سفر ترسناک تجربه های جدید یاد می گیریم

مثلاً خوابیدن درون چادر در دل جنگل که همسفران شما در چادر خودشان خوابیدند و شما تا صبح مجبورید این پهلو و آن پهلو شوید تا مبادا خانم خرسه نیاید و شما را برای صبحانه بچه هایش نبرد. اما مطمئن باشید شب دوم به قدری راحت می خوابید که خانم خرسه که هیچ، آقا خرسه هم بیاید، شما دارید هفت پادشاه را خواب می بینید.

در سفر ترسناک هیچگاه خود را محکوم نکنید

ممکن است در سفر هر اتفاقی رخ دهد، اما هرگز آن را به چشم یک اشتباه نبینید و خود را سرزنش نکنید. به تمام اتفاقاتی که در طول سفر رخ می دهد، تنها به چشم یک تجربه جدید نگاه کنید. حتی اگر بالای کوهی منظره ها را تماشا می کردید و فراموش تان شد ترمز دستیِ سواری تان را بکشید. شما نبودید که اشتباه کردید، ماشین تان مقصر بود که خودش راه افتاد و به ته دره سقوط کرد. ای بی وجدان!

انعطاف پذیری در سفر ترسناک

انعطاف پذیر باشید و نگذارید برنامه هایی که برای خود ریخته اید سفر را به کام تان تلخ کند. برنامه هرچه باشد فرقی نمی نماید، ممکن است رژیم غذایی باشد. بشکنید، رژیم را بشکنید، نهراسید، صبحانه 12 تا تخم مرغ دو زرده برای سه نفر خوب است. ماهی بگیرید و با کته بخورید. جوجه به سیخ بکشید و با 3 نان سنگک، نفری یکی بخورید. فست فود بخورید، تخمه بشکنید، کله پاچه بزنید. در شب نشینی های تان چیپس و پفک و ماست موسیر و کالباس بخورید تا خواب تان نرود. انعطاف پذیر بوده و رژیم را بشکنید.

آرامش خود را در سفر ترسناک حفظ کنید

در هر حالت آرام باشید. می گویند سفر نیکوست، در هر وضع. به همسرتان لبخند بزنید و با آرامش سخن بگویید، وقتی در فرودگاه مثلاً کشور ایکس به شما می گویند که آدرس روی چمدان هایی که قبلاً فرستاده اید، اشتباه بوده و دوباره به ایران برگشت خورده، اصلاً خشمگین و عصبانی نشوید. با آرامش به همسرتان بگویید: فدای سرت، مهم نیست، آن ها فقط مشتی لباس بود. حتی اگر یادتان افتاد، برگه رزرو هتل را نیز که از آژانس هواپیمایی گرفته اید، داخل جیب همان چمدان بزرگ تان گذاشته اید تا محفوظ باشد و گم نگردد. همان که الان احتمالاً روی بقیه چمدان های برگشتی نشسته و از فراز آسمان برای تان دست تکان می دهد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 642

به "سفر ترسناک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ترسناک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید