انتها گوگل درآمدهای آگهی های یوتیوب را اعلام نمود: خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید!

به گزارش واندر هنگر، گوگل فاش کرد سالیانه از تبلیغات سرویس یوتیوب چقدر درآمد دارد.

انتها گوگل درآمدهای آگهی های یوتیوب را اعلام نمود: خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید!

این شرکت می گوید درآمد آگهی های یوتیوب در سال 2019 نزدیک به 15 میلیارد دلار بوده است. این درآمد معادل 10 درصد کل درآمدهای شرکت آلفابت است. این درآمد فقط از بخش پخش و نمایش آگهی ها است و شامل سرویس های اشتراک ویدیو نمی گردد.

گوگل پیش از اعلام درآمدهای سه ماهه فصل آخر سال 2019 شرکت آلفابت، درآمد تبلیغات یوتیوب و همین طور سود حاصل از رشد سرویس های ابری این شرکت را اعلام نمود. گوگل نزدیک به 10 میلیارد دلار از سرویس های ابری درآمدزایی نموده است.

ساندرای پیچای، در بیانیه ای به درآمدهای بالا اشاره نمود و گفت از پیشرفت مستمر در این دو بخش مجموعه گوگل رضایت کامل دارد.

گوگل پس از دو سال اقدام به افشای درآمدهای تبلیغاتی خود روی سرویس یوتیوب نموده است. درآمد گوگل از آگهی های یوتیوب در سال 2017 رقمی 8.1 میلیارد دلار عنوان شد و اکنون رسیدن به درآمدی 15 میلیارد دلاری یعنی نزدیک به دو برابر رشد و اینکه چگونه پلتفرم ویدیویی گوگل به سرعت دارد در بخش تبلیغات پیشرفت می نماید.

درآمد گوگل در سال 2018 نزدیک به 11.1 میلیارد دلار از یوتیوب بوده است. تا کنون، گوگل حاضر نمی شد به طور شفاف اعلام کند از این پلتفرم ویدیویی خود چقدر درآمد کسب می نماید که باعث بروز حدس های زیادی در میان رسانه ها شد.

سرعت تند درآمدهای یوتیوب برای گوگل

ساندرای پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، درباره سازوکار اشتراک های ویدیویی روی یوتیوب هم اطلاعات داده است. پیچای می گوید بیش از 20 میلیون مشترک YouTube Premium و YouTube Music و 2 میلیون مشترک YouTube TV دارند. درآمد کلی گوگل از اشتراک ها و ثبت نام ها به همراه دیگر فعالیت ها تجاری روی یوتیوب به بیش از 3 میلیارد دلار می رسد.

گوگل در سال های اخیر بازرسی ها و بازبینی های خود درباره تبلیغات را به شدت افزایش داده و از پخش آگهی های دروغ یا حاوی اطلاعات نادرست و گمراه کننده جلوگیری می نماید.

از سوی دیگر، این درآمد بالا از تبلیغات یوتیوب برای گوگل بی خطر هم نیست. بسیاری از کاربران یوتیوب از دست آگهی های پرشمار و طولانی نمایش دهنده روی ویدیوهای این پلتفرم خسته شده اند و در پی پلتفرم های جایگزین یا مسدودسازی آن ها هستند.

چند روز پیش، ما در سایت خبرنگاران آموزش کامل کار با افزونه AdBlock برای مسدودسازی تبلیغات یوتیوب را منتشر کردیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 768

به "انتها گوگل درآمدهای آگهی های یوتیوب را اعلام نمود: خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها گوگل درآمدهای آگهی های یوتیوب را اعلام نمود: خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید