سازمان ملل متحد نسبت به وقوع گرسنگی در حوزه دریاچه چاد هشدار داد

به گزارش واندر هنگر، سازمان ملل متحد در گزارشی بامداد سه شنبه هشدار داد که بیش از 5 میلیون نفر در حوزه دریاچه چاد با گرسنگی دست وپنجه نرم می نمایند.

سازمان ملل متحد نسبت به وقوع گرسنگی در حوزه دریاچه چاد هشدار داد

از خبرگزاری فرانسه، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در این گزارش اظهار داشت، بعلاوه 400 هزار کودک در حوزه دریاچه چاد که شاهد اعمال خشونت آمیز بوده است، از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

براساس این گزارش، گرسنگی و سوء تغذیه روبه افزایش است و این مساله در چهار سال گذشته تشدید شده است.

اوچا اظهار داشت: در منطقه ها حوزه دریاچه چاد، به ویژه در شمال کامرون، در جنوب شرق کشور نیجر و سه استان اداماوا، بورنو و یوبی کشور نیجریه، حدود 10 میلیون و 200 هزار نفر به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند.

سازمان ملل متحد هشدار داد که به علت خشونتی که این منطقه طی 12 سال شاهد آن بوده است، خدمات اجتماعی اساسی و منابع طبیعی که پیش از این هم محدود بوده است، این منطقه را در معرض یک شرایط بسیار سخت قرار داده است.

اوچا در بخش دیگری از این گزارش به مسائل روزافزون در مقابله با رساندن یاری های بشردوستانه به احتیاجمندان این منطقه اشاره نموده است که به علت اقدامات خشونت آمیز دامنه آنها همچنان توسعه می یابد.

تمام منطقه ها ذکر شده در حوزه دریاچه چاد با حملات خونین گروه تروریستی بوکو حرام و شاخه داعش در غرب آفریقا روبرو است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1686

به "سازمان ملل متحد نسبت به وقوع گرسنگی در حوزه دریاچه چاد هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل متحد نسبت به وقوع گرسنگی در حوزه دریاچه چاد هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید