راه اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه های تهران

به گزارش واندر هنگر، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه های مردان برای نخستین بار اطلاع داد.

راه اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه های تهران

جهت دریافت خدمات اجرای فواید روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، در سطح مناطق 22گانه تهران، 16 گرمخانه مردان با ظرفیت 2 هزار تخت و 3 گرمخانه بانوان در مناطق 22، 8 و 12 با ظرفیت 330 تخت وجود دارد. اما این گرمخانه ها برای نگهداری زنان و مردان بی سرپناه راه اندازی شده اند و نه برای بچه ها. اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه 22 و منطقه 8 شرایط نگهداری بچه ها نیز با راه اندازی اتاق کودک فراهم شده است، تهران فقط شاهد حضور زنان بی سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند؛ در نتیجه لزوم توجه به حضور پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز حس می گردد.

سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه های مردان اطلاع داد و گفت: غیر از مسئله مادران و بچه های که ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند، طبیعتاً این مسئله برای پدر و کودک نیز مطرح است و مواردی وجود دارد که پدرها نیز به همراه کودک خود سرپناهی برای اقامت ندارند و باید برای آن ها چاره ای اندیشیده گردد؛ در همین رابطه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران امکان تأسیس اتاق پدر و کودک را در گرمخانه مردان فراهم نموده است.

  • آشنایی با سازمان های شهرداری تهران

حسینی با اشاره به نمونه ای که همکاران گشت سازمان خدمات اجتماعی به آن برخورد نموده اند، ادامه داد: در بین مواردی که گشت های سازمان با آن برخورد می نمایند، با موردی روبرو شدیم که پدری به همراه یک دختر شب را در خودرو سپری می کردند که همکاران ما این پدر و کودک را به یکی از گرمخانه های مردان انتقال دادند.

او در ادامه گفت: از آن جایی که مدیریت گرمخانه ای که پدر و کودک به آن منتقل شدند با یک خانم بود، مکانی را برای نگهداری کودک فراهم کردند تا شب را بتوانند سپری نمایند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که این اتفاق جرقه ای برای ایجاد مکانی به منظور نگهداری هم زمان پدر و کودک شد، توضیح داد: از همین گذر این بحث را مطرح کردیم که بعضی مردان صاحب فرزند نیز ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند و طبیعتاً برای این که بخواهند شب را در گرمخانه بگذرانند، نمی توانند کودک را از خودشان جدا نمایند. به همین دلیل فضایی را به عنوان اتاق پدر و کودک در محیط های گرمخانه تدارک دیده ایم تا مردها نیز بتوانند بچه ها را همراه خود داشته باشند و نگران این مساله نباشند.

وی درباره گرمخانه ای که قرار است اتاق پدر و کودک در آن راه اندازی گردد، گفت: اطلاعات و جزئیات اتاق پدر و کودک در یک فرصت مناسب منتشر خواهد شد و امیدواریم اصلاً شاهد حضور بی خانمان ها در سطح شهر نباشیم و همه بتوانند در یک سرپناه امن زندگی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 655

به "راه اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید