دیزاین ورودی خانه های کوچک

به گزارش واندر هنگر، طراحی فضای ورودی خانه های کوچک بدلیل کمبود جای کافی برای قرار دادن وسایلی مثل جاکفشی و جالباسی کمی مشکل و سخت به نظر می رسد. در این مطلب ما به شما راه حل می دهیم.

دیزاین ورودی خانه های کوچک

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

انتخاب جای مناسب، برای قرار دادن و محافظت از کفش ها و لباس ها برای برخی از افراد در فضای ورودی خانه یک معضل به حساب می آید؛ با توجه به اینکه در بسیاری از خانه های کوچک فضای مناسبی برای این وسایل تدارک دیده نشده است. از طرفی بهترین مکان برای جاکفشی، ورودی خانه محسوب می گردد، که دسترسی راحت به کفش ها موقع ورود و خروج به خانه را داشته باشیم. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا المان های مهم در دیزاین ورودی خانه های کوچک را با هم مرور کنیم.

جاکفشی دیواری

اگر پیدا کردن جای مناسب برایتان سخت است، دیوار مناسبی در قسمت ورودی انتخاب نموده و از یک طراح ماهر بخواهید بر روی آن یک جاکفشی طراحی کند.

استفاده از باکس چوبی

از باکس های چوبی طبقه ای که شبیه سینی های دسته دار چوبی هستند با ریختن سنگریزه های کوچک یک جاکفشی کم جا و جمع و جور برای قسمت ورودی خود درست کنید.

نکات مهم برای انتخاب جاکفشی

  • استفاده از جاکفشی های درب دار بدلیل جریان هوا و پخش شدن گرد و غبار در خانه
  • هماهنگی رنگ و سبک جاکفشی با سایر عناصر و المان های دکوراسیون

جالباسی

بعد از کفش ها، پوشش بعدی، لباس های مربوط به بیرون است که این روزها شامل پالتو، کت، بارانی، کاپشن و .. بوده و نه تنها به خاطر ابعاد بزرگ تر آن ها نسبت به لباس های تابستانی بلکه به جهت اینکه احتمال خیس بودن آن ها در فصول بارندگی وجود دارد، معمولا به محض ورود در کمد لباس های معمولی قرار نمی گیرند؛ بنابراین وجود یک رخت آویز در ورودی خانه نیازی ضروری می باشد، زیرا در صورت نبودن آن، لباس ها روی دسته های جایگاه، پشت مبل ها، دستگیره های در اتاق ها و کمدها آویزان می مانند تا خشک شوند.

چوب لباسی های دیواری

رخت آویزهای دیواری شامل تعدادی گیره آویز است که به صورت چندتایی، جدا از هم یا در یک قالب ترکیبی به یکی از دیوارهای ورودی نصب شده و لباس ها را به آن می آویزند. مهم ترین مزیت آن ها کم جا بودنشان است؛ یعنی هیچ فضایی را روی زمین اشغال نمی نمایند.

چوب لباسی های پایه دار ایستاده فلزی یا چوبی

این چوب لباسی ها را معمولا به صورت مجزا در گوشه ای از ورودی یا اتاق خواب قرار داده و لباس ها را روی آن می آویزند. اگرچه کم جاست ولی با انبوهی از لباس های آویخته شده در مقابل دید، روبرو خواهیم شد و ظاهر ورودی را هم نامناسب می نماید و این از جمله معایب این مدل است؛ مگر آنکه از آن تنها برای آویزان کردن شال گردن، کلاه و چتر استفاده کنیم و لباس ها در جایی دیگر دور از دید، آویزان شوند.

پادری

پادری انتخابی برای فضای بیرون و داخل به لحاظ جنس و فرم باید با هم متفاوت باشند؛ پادری بیرون باید از جنس ضخیم تر و مقاوم تری باشد زیرا با کشیدن ته کفش ها بر آن، گل و لای آن ها به راحتی کنده شده و به داخل خانه انتقال پیدا نکند ولی برای فضای داخل ورودی، پادری معمولی و پرزداری انتخاب کنید که به جامانده گل و لای و رطوبت جذب پادری شده وفضای ورودی را کثیف نکند.

در این مطلب المان های موثر در تزیین ورودی خانه های کوچک را توضیح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون فضاهای کوچک دکوراسیون منزل کوچک ایرانی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 732

به "دیزاین ورودی خانه های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزاین ورودی خانه های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید