دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی ایران به هند

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مقامات هندی و ایرانی به یکدیگر بسیار همگراست،گفت: ایران و هند می توانند به توسعه پایدار در منطقه یاری نمایند.

دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی ایران به هند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهرامروز پس از بازگشت از سفر خود و هیات پارلمانی کشورمان از هند در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج این سفر گفت: در معیت نمایندگان مجلس به دعوت رئیس مجلس هند در سفری که به این کشور داشتیم و در 3 روز کاری کوشش کردیم روابط پارلمانی را پیروز به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه در این سفر کوشش کردیم افق کلان تری را در روابط دو کشور به وجود آوریم، اضافه کرد: در حوزه مسائل مالی رایزنی هایی صورت گرفت و به هم فکری هایی دست یافتیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ایران و هند می توانند از ابعاد مختلف به توسعه پایدار بیندیشند، توضیح داد: لازم بود در افق درازمدت تری با دوستان هندی خود رابطه داشته باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه نگاه های مقامات دوطرف به یکدیگر بسیار همگراست، توضیح داد: در این سفر درباره مسائل جاری دو کشور و نیز حل و فصل مسائل جاری مذاکراتی انجام شد.

وی با اشاره به طولانی بودن گفت وگوها اظهار کرد: در این سفر مذاکرات فرعی نیز از سوی هیات همراه اجرا شد که به تفاهمات منطقی دست پیدا کردیم.

رئیس مجلس با اشاره به توافق دو کشور در پروژه های استراتژیک مانند سرمایه گذاری در پروژه چابهار گفت: اجرای این پروژه به نفع ایران است.

لاریجانی سپس به مذاکرات دوطرف در حوزه مبارزه با تروریسم اشاره و توضیح داد: این مسئله از موضوعات مهم منطقه است و حساسیت های دو کشور درخصوص تروریست ها در این مذاکرات آنالیز شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 582

به "دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی ایران به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی ایران به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید