خیابان سی تیر و پارکینگ پروانه، تفریح و خریدی متفاوت

به گزارش واندر هنگر، بسیاری از خیابان های تهران رنگ وبوی قدیمی دارند و اصالت سبب زیبایی آن ها شده است. خیابان سی تیر یکی از نقاط قدیمی پایتخت است که جذابیتی فراتر از یک خیابان دارد و گشت وگذار در آن، پیشنهاد بسیاری از فعالان حوزه گردشگری همچون نابرو است. در این خیابان بسیاری از جاذبه های فرهنگی و مذهبی مثل کلیسا، کنیسه و آتشکده واقع شده است و می توان خیابان سی تیر را نمادی از همبستگی ادیان دانست.

خیابان سی تیر و پارکینگ پروانه، تفریح و خریدی متفاوت

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خیابان سی تیر یکی از جاهای دیدنی تهران است که به پارکینگ پروانه در خیابان جمهوری نیز دسترسی خوبی دارد. در روزهای آدینه، داخل پارکینگ پروانه می توانید یک آدینه بازار منحصربه فرد را تجربه کنید. در این جا به طور مختصر خیابان سی تیر و پارکینگ پروانه را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آن که در خصوص هر دوی این جاذبه ها به طور مفصل بخوانید، می توانید به مجله گردشگری نابرومراجعه کنید.

گشت وگذار در خیابان سی تیر

به گفته مجله گردشگری نابرو، خیابان سی تیر در زمان مشروطه ساخته شده و نام قدیم این خیابان قوام السلطنه بوده است. دلیل انتخاب این نام وجود خانه قوام السلطنه، از نخست وزیران قاجار و پهلوی، در این خیابان بوده است. این خانه اکنون به موزه سفال و شیشه یا همان موزه آبگینه تبدیل شده و ماجراجویی در آن بسیار لذت بخش است. خیابان سی تیر از خیابان امام خمینی تا باغ سفارت روسیه امتداد پیدا می نماید و در ابتدای این خیابان موزه ملی ایران را خواهید دید.

کنیسه حیم و کلیسای حضرت پطروس از نمونه جاذبه های مذهبی در خیابان سی تیر است. همچنین در خیابان سی تیر آتشکده آدریان را خواهید دید که به گفته مجله گردشگری نابرو نزدیک به 90 سال قدمت دارد. موزه اسقف آرداک مانوکیان از دیگر جاهای دیدنی تهران در خیابان سی تیر است.

خوشمزگی های خیابان سی تیر

خیابان سی تیر مرکز خوشمزگی های پایتخت است و می توانید برای تمام وعده های غذایی روی کافه ها و رستوران های این خیابان حساب کنید. جذابیت و تنوع غذاهای خیابان سی تیر در شب بیشتر است و بسیاری از غرفه های این خیابان در شب فعالیت می نماید.

تنوع کارناوال غذایی سی تیر در شب، انتخاب های فراوانی را پیش روی شما قرار می دهد. فلال، غذاهای ایرانی، فست فود و... را می توانید برای صرف شام در این خیابان انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با خیابان سی تیر و دیدنی های آن، می توانید به سراغ مجله گردشگری نابرو به آدرس www.nabro.irبروید.

آدینه بازار در پارکینگ پروانه

آدینه های تهران را می گردد به شکلی متفاوت به عصر رساند. یکی از جذابیت های خریدگردی در تهران، در روزهای آدینه و در محدوده خیابان جمهوری و چهارراه استانبول اتفاق می افتد. پارکینگ پروانه در روزهای آدینه حال وهوای عجیبی دارد و پر می گردد از فروشندگانی که اجناس شان را کمتر جایی از شهر دیده اید. از اشیای قدیم و عتیقه گرفته تا دست سازهای شخصی در پارکینگ پروانه پیدا می گردد. مهم ترین ویژگی پارکینگ پروانه، فروش اشیای کمیاب و نوستالژیک است. علاوه براین در این جا می توانید لباس، کیف و کفش هم تهیه کنید، تابوهای عکس و نقاشی بخرید، ظروف مسی و برنجی پیدا کنید، سراغ گلیم و صنایع دستی بروید و از تنوع کالاهای خاص لذت ببرید.

از دیگر کالاهایی که می گردد از پارکینگ پروانه تهیه کرد، می توان به انواع زیورآلات، ساعت های مچی و جیبی، گرامافون، صفحه های موسیقی، آلبوم تمبر، سماورهای قدیمی و... اشاره نمود. به گفته مجله گردشگری نابرو ساعت فعالیت آدینه بازار پارکینگ پروانه از 8 صبح تا حوالی غروب است و ایستگاه مترو سعدی دسترسی خوبی به این آدینه بازار دارد.

اگر قصد دارید یک روز آدینه را با رفتن به آدینه بازار پارکینگ پروانه زیبا کنید، به شما پیشنهاد می کنیمقبل از رفتن، در مجله گردشگری نابرومطلب مربوط به این پارکینگ را بخوانید تا از جزییات و تنوع کالاهای این آدینه بازار بیشتر بدانید.

راهنمای آنلاین گردشگری نابرو به شما یاری می نماید با جاذبه های داخلی ایران آشنا شوید و از گوشه وکنار هر شهر و روستا بیشتر بدانید. یکی از بخش های اصلی مجله گردشگری نابرو، معرفی جاهای دیدنی تهران است و در این مجله می توانید با تمامی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی آشنا شوید.

همچنین درباره نقاطی از شهر که می گردد در آن ها خریدگردی و شکم گردی را تجربه کرد، اطلاعات مفیدی به دست آورید. خیابان سی تیر، پارکینگ پروانه و هر جاذبه دیگر را در مجله گردشگری نابرو جستجو کنید تا بیشتر از تهران بدانید.

منبع: چمدان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 710

به "خیابان سی تیر و پارکینگ پروانه، تفریح و خریدی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان سی تیر و پارکینگ پروانه، تفریح و خریدی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید