خبرنگاران نخست وزیر عراق ترور الهاشمی را محکوم کرد

به گزارش واندر هنگر، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر عراق ترور هشام الهاشمی کارشناس و تحلیلگر برجسته امور امنیتی کشورش را محکوم کرد و خواهان پیگرد و مجازات عاملان ترور وی شد.

خبرنگاران نخست وزیر عراق ترور الهاشمی را محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، مصطفی الکاظمی با ابراز تاسف نسبت به ترور الهاشمی گفت: وی به دست گروهی مسلح قانون شکن ترور شد.

وی اضافه نمود: مرحوم الهاشمی از سازندگان رای و نظر در عرصه ملی و صدای حمایت از نیروهای قهرمان مان در جنگ علیه گروه تروریستی داعش بود و در پویایی و اغنای گفت وگوهای مهم سیاسی و امنیتی نقش بسزایی داشت.

نخست وزیر عراق همچنین نسبت به پیگرد و مجازات عاملان این ترور هشدار داد و تاکید نمود: اجازه نخواهیم داد که ترورها بار دیگر به صحنه عراق بازگردد تا ثبات و امنیت را بر هم بزند.

وی گفت: از هیج کوششی برای پیگرد مجرمان دریغ نخواهیم کرد و نهایت سعی خود را برای محدود شدن سلاح در دست دولت خواهیم کرد، زیرا هیچ قدرتی بالاتر از حاکمیت قانون نیست.

الهاشمی دوشنبه شب در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه های عراقی باز می گشت، مقابل خانه اش در منطقه زیونه بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار نهاده شد و کشته شد.

بر اساس اعلام بعضی منابع عراقی، گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور این شخصیت امنیتی و رسانه ای را برعهده گرفته است.

وی از کارشناسان و تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی بود که دیدگاه های او در محافل رسانه ای و سیاسی عراق مورد توجه قرار می گرفت.

ترور وی موجی از خشم و واکنش در محافل رسانه ای، سیاسی و فضای مجازی عراق به راه انداخته است و فعالان این حوزه ها خواهان شناسایی عوامل این اقدام از سوی دولت و دستگاه های امنیتی شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1084

به "خبرنگاران نخست وزیر عراق ترور الهاشمی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر عراق ترور الهاشمی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید