خبرنگاران راستا خانه نیما و جلال به محور ادبیات معاصر تهران تبدیل گردد

به گزارش واندر هنگر، تهران-خبرنگاران- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران امروز -چهارشنبه- و همزمان با زادروز تولد نیمایوشیج پیشنهاد کرد که راستا میان خانه های نیما و جلال در شمال پایتخت تبدیل به میدانگاه ادبیات معاصر گردد.

خبرنگاران راستا خانه نیما و جلال به محور ادبیات معاصر تهران تبدیل گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علی اعطا روز چهارشنبه در رشته توییتی در حساب شخصی توئیتری اش، به مناسبت زادروز نیمایوشیج پیشنهاد داد که خانه او در دزاشیب به خانه ادبیات معاصر ایران⁩ تبدیل و در جهت میان خانه سیمین و جلال تا خانه نیما، ⁧میدانگاه ادبیات معاصر ایجاد ⁩گردد.

وی گفت: 21 آبان زادروز نیماست و آبان سال قبل که با دوستی قدیمی به خانه ⁧نیمایوشیج⁩ در دزاشیب رفتیم، زمزمه می کردم: نام برخی نفرات/رزق روحم شده است/وقت هر دلتنگی/سویشان دارم دست/جراتم می بخشد/روشنم می دارد.

اعطا اضافه نمود: کمی قبل تر در روزنامه همشهری یادداشتی درباره خانه دزاشیب نوشته بودم. جایی که نیما، گویا پیش از سال 30 در آن ساکن می گردد و در دهه 30 جلال آل احمد در حوالی آن، قطعه زمینی می گیرد و خانه ای می سازد و به همسایگی نیما در می آید.

عضو شورای شهر تهران عنوان نمود: در جستجوهایم درباره خانه نیما در دزاشیب، به مقاله ⁧جلال آل احمد⁩ در سال 40 برخوردم: پیرمرد چشم ما بود.جلال می نویسد که با ⁧سیمین دانشور⁩، یکی دوباری در سالهای 29 و 30 به خانه نیما در دزاشیب می فرایند و به او سری می زنند و بعدها در همان حوالی کمی پایین تر از خانه نیما، زمینی می گیرند و خانه ای می سازند و ساکن می شوند.

وی گفت: جلال می نویسد: راستش اگر او در آن همسایگی نبود آن لانه ساخته نمی شد و ما خانه فعلی را نداشتیم. این رفت و آمد بود و بود تا خانه ما ساخته شد و معاشرت همسایگانه پیش آمد.

وی با اشاره به معاشرت همسایگانه اضافه نمود: این تعبیر و ترکیب زیبا را جای دیگری ندیده ام. معاشرت سیمین و جلال، و نیما و عالیه خانم. جهت کوتاه از خانه نیما تا خانه سیمین و جلال را قدم زدیم و به معاشرت همسایگانه فکر می کردم.

وی ادامه داد: شهرداری دو سال قبل و در همین دوره، بالاخره بعد از سال ها کشاکش، خانه دزاشیب نیما را خریداری کرد.

اعطا تاکید نمود: از خانه سیمین و جلال تا خانه نیما، چرا میدانگاه ادبیات معاصر⁩ ایران نباشد؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گله مندم که وعده راه اندازی خانه ⁧نیما⁩ هنوز عملی نشده است، اظهارداشت: تملک و خریداری این خانه در این دوره به نتیجه رسید، چه مانعی بر سر بازسازی، احیا و بهره برداری از آن هست؟ این خانه، می تواند خانه ادبیات معاصر ایران⁩ باشد و جهت میان خانه سیمین و جلال تا خانه نیما، ⁧میدانگاه ادبیات معاصر⁩ گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1299

به "خبرنگاران راستا خانه نیما و جلال به محور ادبیات معاصر تهران تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راستا خانه نیما و جلال به محور ادبیات معاصر تهران تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید