خبرنگاران بیشترین بارندگی استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

به گزارش واندر هنگر، اصفهان - خبرنگاران - اداره کل هواشناسی اصفهان، بیشترین بارندگی در این استان در روز چهارشنبه را در فریدونشهر با 61.5 میلی متر ثبت کرد.

خبرنگاران بیشترین بارندگی استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیشترین بارندگی در 24 ساعت اخیر در فریدونشهر، خوانسار، بویین میاندشت و سمیرم به ترتیب با 61.5، 57.5، 46.6 و 30 میلی متر ثبت شد.

فاطمه زهرا سیدان با بیان اینکه فریدونشهر در 2 روز گذشته در مجموع حدود 108 میلی متر بارندگی داشت، اضافه کرد: برای کلانشهر اصفهان نیز 10.4 میلی متر بارش ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا سرانجام امروز از اصفهان است، گفت: برای فردا و پس فردا، بارش باران و برف در استان پیش بینی نمی شود.

سیدان با بیان اینکه دمای هوا در 24 ساعت آینده 2 تا 5 درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: کمینه دمای هوا برای فردا صبح در بویین میاندشت با هفت درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی می شود.

وی، هوای کلانشهر اصفهان برای روز پنجشنبه را قسمتی ابری گاهی وزش باد و برای روز جمعه، قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد پیش بینی و گفت: کمینه دمای این شهر برای فردا صبح 2 درجه است.

به دنبال بارش شدید برف و باران در غرب استان اصفهان در 2 روز گذشته، برخی از نهرهای فصلی این مناطق، جاری و رودخانه های دائمی نیز که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند، دوباره لبریز شد.

بارش های 48 ساعت گذشته در غرب اصفهان، افزایش حجم آب رودخانه پلاسجان فریدن، آب شدن برف های کهنه، سرریز چشمه سراب، افزایش دبی چشمه لنگان، خروش رودخانه نوغان و رودخانه زاینده رود در جوار پل تاریخی اورگانِ شهرستان چادگان را به همراه داشت.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان، میانگین بارش ها در سال زراعی جاری در استان(از اول مهر تا هفتم اسفند) 114 میلی متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 2 درصد کاهش داشته است.

فریدونشهر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 790

به "خبرنگاران بیشترین بارندگی استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیشترین بارندگی استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید