خبرنگاران استاندار: سمنان کماکان در شرایط هشدار کرونایی واقع شده است

به گزارش واندر هنگر، سمنان- خبرنگاران- استاندار سمنان گفت: این استان در شاخص میزان شیوع کرونا همچنان در شرایط هشدار واقع شده است.

خبرنگاران استاندار: سمنان کماکان در شرایط هشدار کرونایی واقع شده است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر روز شنبه در انتها نشست ستاد مقابله با کرونا در استانداری سمنان به خبرنگاران اضافه کرد: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر شرایط زرد پیدا کرده اند و شرایط کرونا در شهرستان گرمسار رو به بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان تقریبا به یک حالت باثبات رسیده ایم، تاکید کرد: شرایط استان سمنان از نظر شیوع کرونا نسبت به چند روز گذشته بهتر است، تعداد فوتی ها کمتر شده، حدود 10 نفر تعداد بستری شدگان کاهش یافته و بهبودیافتگان نیز تعدادشان بیشتر شده است.

استاندار سمنان با تکرار اینکه شهروندان باید بدانند شرایط استان سمنان از نظر شیوع ویروس کرونا همچنان شرایط هشدار است، بیان نمود: با توجه به این مساله نیاز است مردم همکاری خود را در رعایت مسایل بهداشتی بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای سلامت جامعه و بهبود شرایط نیروهای درمانی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مدنظرقرار دهند تا شرایط بهبود یابد.

آشناگر به مباحث نشست امروز ستاد ملی کرونا اشاره و اضافه کرد: امروز اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر الزامی بودن استفاده از ماسک و تدوین ضوابطی برای برخورد با کسانی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ماسک نمی زنند تاکید کردند.

وی بیان نمود: تاکید بر ممنوعیت تجمع ها، برگزاری مجالس عروسی و عزاداری، و همایش های اداری از دیگر مصوبات نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

استاندار سمنان گفت: محدودیت ها برای مناطق قرمز و نارنجی استان کماکان برقرار است.

ضوابط آیین های ماه محرم تا انتها هفته اعلام می شود

وی به تصمیم گیری برای مراسم مذهبی به ویژ ماه محرم نیز اشاره و تاکید کرد: ضوابط ویژه این موضوع تا انتها این هفته تدوین و ارایه می شود، و مهمترین مساله این است که این آیین ها باید تحت رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری درباره فصل الخطاب بودن نظر وزارت بهداشت ودرمان برای هیات های عزاداری و متولیان مجالس عزاداری ماه محرم، ضوابطی تا انتها این هفته ابلاغ می شود و همه هیات ها و متولیان آیین های عزاداری باید خود را ملزم به رعایت این ضوابط بدانند.

آغاز سال تحصیلی متناسب با شیوع کرونا

آشناگر از آغاز سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریور به صورت رسمی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شرایط و میزان شیوع کرونا در استان، آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری، مجازی و یا ترکیبی از این دو شیوه در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان آمادگی دارد تا به هر شیوه ای، به صورت حضوری یا مجازی یا ترکیبی از این شیوه ها، سال تحصیلی را در استان آغاز کند.

استان سمنان تاکید کرد: بهبود شرایط استان در شاخص شیوع کرونا به هماهنگی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تلاش نیروهای درمانی وابسته است.

بیشتر شهرستان های استان سمنان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و محدودیت ها برای یک هفته دیگر در این استان تمدید شد.

طبق گفته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 304 هزار و 204 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 197 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 766 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1137

به "خبرنگاران استاندار: سمنان کماکان در شرایط هشدار کرونایی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: سمنان کماکان در شرایط هشدار کرونایی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید