حناچی پیشنهاد داد: تبدیل ساختمان سازمان انتقال به موزه

به گزارش واندر هنگر، شهردار تهران امروز سه شنبه 26 فروردین ماه پس از اهدای خون پیشنهاد کرد ساختمان سازمان انتقال خون به موزه تبدیل گردد.

حناچی پیشنهاد داد: تبدیل ساختمان سازمان انتقال به موزه

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز ارتباطات شهرداری تهران، پیروز حناچی شهردار تهران در روزهای شیوع کرونا که سازمان انتقال خون با کمبود خون اهدایی روبرو است، ضمن اهدای خون پیشنهاد داد تا سازمان تاریخی این مجموعه به موزه تبدیل گردد.

بر این اساس، قرار شد هماهنگی و مذاکرات ابتدایی آن بین شهرداری تهران و سازمان انتقال خون صورت گیرد.

اما ساختمان قدیمی سازمان انتقال خون تهران در خیابان وصال که با شماره 5627 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، متعلق به علی اتحادیه بوده که با مشاوره معماران فرانسوی ساخته شده است. این ساختمان در محدوده سال های 1300 تا 1310 محل سکونت قوام السلطنه بوده است. حدود 30 سال پیش، توسط سفارت شوروی خرید و به عنوان انجمن فرهنگی ایران و شوروی فعال شد. پس از انقلاب، عمارت یادشده توسط بنیاد مستضعفان مصادره و خاتمه در سال 1364 توسط سازمان انتقال خون خریده شد و از آن به بعد به عنوان پایگاه منطقه ای - آموزشی انتقال خون تهران مورد بهره برداری نهاده شد.

همچنین حناچی پیش از حضور در سازمان انتقال خون، بخشی از جهت بلوار کشاورز را به منظور ادامه پویش سه شنبه های بدون خودرو با دوچرخه طی کرد. این پویش با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین شکل گرفته تا از این طریق شهروندان، دست کم در روزهای سه شنبه جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه های مفیدتری را برای انجام کارهای روزمره جایگزین نمایند.

شهردار تهران هم بعد از پیوستن به این پویش، هر هفته با دوچرخه، مترو، تاکسی و موتورسیکلت در شرایط متفاوت جسمی خودش و هر گونه شرایط جوی در محل کار و برنامه ها حضور پیدا نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 795

به "حناچی پیشنهاد داد: تبدیل ساختمان سازمان انتقال به موزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی پیشنهاد داد: تبدیل ساختمان سازمان انتقال به موزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید