بیش از 84 درصد روستا های ایلام به اینترنت پر سرعت متصل است

به گزارش واندر هنگر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: بیش از 84 درصد روستا های ایلام به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

بیش از 84 درصد روستا های ایلام به اینترنت پر سرعت متصل است

به گزارش از ؛ بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: بیش از 84 درصد روستا های استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل است.

او ادامه داد: استان ایلام در حوزه فناوری و اطلاعات یکی از استان های برخوردار کشور لحاظ می گردد.

بیرامی عنوان کرد: در چهار سال اخیر استان ایلام سیر صعودی در این حوزه داشته و هم اکنون رتبه سیزدهم کشور را در بحث حوزه فناوری اطلاعات دارد و در نوار غربی کشور به عنوان استان اول محسوب می گردد.

او اظهار کرد: بیش از 94 درصد جمعیت استان به شبکه های تلفن همراه دسترسی دارند و با توجه به پروژه هایی که در دست اقدام است تا انتها سال این میزان پوشش جمعیتی به مراتب بیشتر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام بیان نمود: 88 درصد جاده های استان تحت پوشش شبکه های تلفن همراه است و در هیچ نقطه ای از استان مشکل تلفن ثابت نداریم.

او اضافه نمود: در حوزه زیرساخت های ارتباطی علاوه بر شبکه های رادیویی و کابلی که در استان داریم، تمام شهر های استان به شبکه های فیبر نوری، شبکه های نسل سه و چهار متصل هستند.

بیرامی بیان نمود: نزدیک به یک هزار و 200 کیلومتر فیبرنوری به وسیله سه استان کرمانشاه، لرستان و خوزستان در استان اجرا شده است.

او ادامه داد: زائرینی که از مرز مهران و استان ایلام تردد خواهند کرد بدون شک از خدمات حوزه ارتباطات استفاده خواهند کرد سال جاری نیز مانند سال های گذشته برنامه ریزی های خوبی در این حوزه اجرا شده است.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 386

به "بیش از 84 درصد روستا های ایلام به اینترنت پر سرعت متصل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 84 درصد روستا های ایلام به اینترنت پر سرعت متصل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید