باید خیلی خوش شانس باشید تا این ب ام وها را ببینید!، عکس

به گزارش واندر هنگر، پدال نوشت: سری به کلکسیون ب ام و زده و با سه سری 7 منحصربه فرد دیدار نموده ایم که هرکدام به پیشرانه های خاصی از شش سیلندر متعلق به M1 تا شانزده سیلندر بزرگ مجهز هستند.

باید خیلی خوش شانس باشید تا این ب ام وها را ببینید!، عکس

ب ام و درهای کلکسیون خود را باز نموده و سه نمونهٔ بسیار خاص و کمیاب از سری 7 را نشان داده است. اولین عضو این جمع، ب ام و 745i SA از نسل E23 است که در اواسط دههٔ 80 به طور خاص برای بازار آفریقای جنوبی فراوری شد. 745i که پرچم دار خانوادهٔ سری 7 نسل E23 بود، در اروپا با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ M30 عرضه می شد اما این خودرو در آفریقای جنوبی باید به صورت فرمان راست عرضه می شد و در سمت راست کاپوت 745i جایی برای نصب ستون فرمان وجود نداشت.

به همین علت، بخش آفریقای جنوبی ب ام و در این خودرو از پیشرانهٔ 3.5 لیتری شش سیلندر سوپرکار M1 استفاده کرد که در اینجا 290 اسب بخار قدرت داشت. از 745i SA تنها 192 دستگاه ساخته شد که فقط 14 دستگاه از آن ها به گیربکس دستی مجهز بودند. در نمونه ای که از این خودرو در مجموعهٔ ب ام و حضور دارد، نشان های M روی جلوپنجره و عقب دیده می گردد که مالک قبلی اضافه نموده و مسئولان مجموعه آن ها را جدا ننموده اند.

سری 7 بعدی این جمع اما واقعاً منحصربه فرد است. این خودرو متعلق به یکی از مهندسان پیشرانهٔ ب ام و بوده است. وی پیشرانهٔ S38B38 متعلق به M5 نسل E34 را زیر کاپوت این خودرو قرار داده است. حجم این موتور هم از 3.8 لیتر به 3.9 لیتر افزایش پیدا نموده و 390 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

و در آخر هم به یکی دیگر از خاص ترین سری هفت های تاریخ می رسیم. زیر کاپوت این خودرو یک نیروگاه بزرگ 6.7 لیتری V16 با 408 اسب بخار قدرت قرار گرفته است. برای ساخت این موتور، مهندسان ب ام و دو پیشرانهٔ V12 متعلق به مدل M70 را گرفته و با بریدن چهار سیلندر، آن ها را به دو موتور V8 تبدیل کردند. سپس این دو پیشرانه را به هم چسبانده و یک V16 مجذوب نماینده را خلق کردند؛ اما این موتور آن قدر بزرگ بود که دیگر در محفظهٔ پیشرانهٔ سری 7 جایی برای سیستم خنک نماینده وجود نداشت.

به همین علت، رادیاتور در صندوق بار نصب شد و خروجی هوای بزرگی بین چراغ های عقب جای گرفت. بعلاوه در طرفین گلگیرهای عقب هم آب شش های بزرگی نصب شد تا هوا را به سمت رادیاتور راهنمایی نمایند. به همین علت، این سری 7 شانزده سیلندر گلدفیش یا ماهی قرمز لقب گرفت. از این خودرو فقط همین یک دستگاه ساخته شد و گلدفیش هیچ گاه نتوانست چراغ سبز فراوری را از سوی مقامات وقت ب ام و دریافت کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2226

به "باید خیلی خوش شانس باشید تا این ب ام وها را ببینید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید خیلی خوش شانس باشید تا این ب ام وها را ببینید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید