عکس ، این سوپراسپرت های ژاپنی روی دست خودروهای اروپایی زدند

به گزارش واندر هنگر، به نظر می رسید که اروپایی ها پیشگامان فراوری خودروهای اسپرت در دنیا باشند، اما ظاهرا این شرکت های ژاپنی با فراوری نمونه های عالی از خودروهای اسپرت توانسته اند آنها را شکست دهند.

عکس ، این سوپراسپرت های ژاپنی روی دست خودروهای اروپایی زدند

پریسا عباسی- این یک واقعیت غیر قابل انکار است که خودروسازان اروپایی می دانند که چطور یک ماشین اسپرت را سر هم نمایند تا توجه همه ماشین دوستان را به خود جلب نمایند. مثلا خودروهایی مانند بی.ام.وE46 M3 CSL، مرسدس بنز CL65 AMG و یا آئودی اسپرت کوآترو S1، همگی ماشین هایی بودند که بسیار خوب درخشیدند و بسیاری آرزوی داشتن آنها را کردند.

بیشتر بخوانید:

عکس | سوزن را در موز فرو کنید؛ نتیجه خارق العاده است!

فیلم | تاکتیک سگ های وحشی در زنده خواری شاخدراز آفریقایی

با این حال، هر چند وقت یکبار، این غول های صحنه، کنار می روند و خودرویی ژاپنی پا به میدان می گذارد. ماشین هایی که تمام انتظارات ماشین دوستان را به چالش می کشند و باعث کنار کشیدن رقبای اروپایی خود می شوند.

خودروهای اسپرت ژاپنی، مملو از فناوری، ظرافت و تفکر هستند و از هر جهت که به آنها نگاه می کنیم، خودروهایی بدون عیب به نظر می رسند. در اینجا به معرفی 10 خودروی اسپرت ژاپنی می پردازیم که از نمونه های اروپایی خود بهتر ساخته شده اند.

10/10: میتسوبیشی GTO

میتسوبیشی GTO مجموعه ای چشمگیر از امکانات پیشرفته را ارائه کرد، و این باعث شد که اتومبیل های اروپایی، قدیمی و منسوخ به نظر برسند. از موتور 3 لیتری V6 که با دو توربو تغذیه می گردد گرفته تا فرمانی که هر چهارچرخ را راهنمایی می نماید. این خوردرو به شکلی بی نظیر معرفی و ارائه شد.

آیرودینامیک فعال، حرکت همزمان همه چرخ ها(دو دیفرانسیل)، و سیستم یاری فنر هوشمند الکترونیکی، از جمله ویژگی های این خودرو بودند. قدرت 300 اسب بخار خودرو، شتاب صفر تا صد این کوپه را به 5.5 ثانیه می رساند. GTO یک نمونه عالی از مهندسی الکترونیک بود و هنوز هم جزو خودروهای بسیار خوب به شمار میرود.

10/9: لکسوس LFA

بی.ام.و و آئودی، هر دو از موتورهای پرشتاب V10 در مدل های اسپرت نو خود استفاده نموده اند. اما این لکسوس بود که با تجهیز خودرو LFA به موتور V10 غوغایی به پا کرد. یک خودروی اسپورت دقیق و بسیار لمسی(touch) که به راحتی جاده ها را طی می نماید.

موتور 4.8 لیتری، با 40 سوپاپ، قدرتی معادل 552 اسب بخار دارد و به 9000 دور در دقیقه می رسد. شتاب صفر تا صد این ماشین 3.7 ثانیه است. سرعت این ماشین به 326 کیلومتر در ساعت می رسد. در مقابل LFA که موتور V10 دارد، رقبایی نظیر بی.ام.و M6 و آئودی R8 حرفی برای گفتن ندارند. شاهکار بدی نیست!

10/8: تویوتا سوپرا توربوMK4

تویوتا سوپرا آنچنان قدرت و سرعتی دارد که ماشین های فراری هم به گرد آن هم نمی رسند. از لحاظ بالستیکی بسیار سریع و کاملا قابل اطمینان است. این ماشین مثل یک سلاح برای مسابقات خیابانی است. این خصوصیت باعث شد تا در ساختن فیلم ها از این ماشین که نمادی از ماشین های مدرن و اسپرت است، بسیار استفاده گردد.

در این ماشین از یک موتور سه لیتری دو توربینه خطی استفاده شده که 320 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد این ماشین 4.7 ثانیه است، که بسیاری از ماشین های اسپورت را سر جای خود می نشاند! سوپرا می تواند قدرت بیشتری پیدا کند و به یک هیولای واقعی تبدیل گردد!

10/7: نیسان اسکای لاین R33 GT-R

نیسان اسکای لاین R33 GT-R به میزان مدل R32 GT-Rجذاب نیست، و به میزان مدل R34 GT-R خاطره انگیز نیست؛ اما بسیار دوست داشتنی است. وقتی که این ماشین به بازار آمد رقبای خود را از میدان به در کرد. این ماشین یک سوپر استار از دهه 90 میلادی است و ماشین رویایی نسل پلی استیشن بازها بود. این ماشین دارای ظاهری خشن و سرعتی بالا است.

مشخصات این ماشین افسانه ای است. یک موتور6 سیلندر خطی با حجم 2.6 لیتر و توین توربو که 276 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد این ماشین 5.6 ثانیه است. این خودرو دارای زیربنای پیچیده ای است که به GT-R این امکان را می دهد تا از پیچ ها با سرعت عبور کند و علم فیزیک را به چالش بکشد. این ماشین فوق العاده پیروز بوده است.

10/6: نیسان ZX 300 تویین توربو

یک ماشین استخوان دار به سبک ژاپنی. نیسان ZX 300 تویین توربو بسیار زیبا و چشم نواز است. ماشینی که پیچ های جاده را در کمال راحتی رد می نماید و در جاده ها با سرعتی وصف نشدنی حرکت می نماید. این ماشین رقبایش را از میدان به در نموده و خریداران را به سوی خود جذب کرد.

نیسان ZX 300 دارای قدرتی با 296 اسب بخار و یک موتور 3 لیتری تویین توربو است. شتاب صفر تا صد این ماشین 5.4 ثانیه است. این ماشین نقش یک ماشین کروز راحت را بازی می نماید که جا برای 4 سرنشین دارد و صندوق عقب بزرگی دارد. طراحی آن نیز با سایر رقبا برابری می نماید.

10/5: تویوتا MR2 توربو

تویوتا MR2 توربو را می توان به عنوان نمونه ژاپنی فراری F355در نظر گرفت. رانندگی با این ماشین اسپرت کوچک دو نفره،بسیار دل نشین است. نسل سوم این ماشین دارای موتور2 لیتری توربو با قدرت 242 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد این ماشین 5.7 ثانیه است.

تویوتا MR2 توربو با طراحی خشن ولی قابل تشخیص، وعملکرد و آپشن های زیاد. خیلی از ماشین دوست ها فکر می کردند که این ماشین قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. این ماشین بسیار پرسرعت و راحت برای رانندگی است.

10/4: هوندا اینتگرا Type-R

راندن این ماشین مثل این است که شما یک چاقوی شکاری را با یک چاقوی جراحی عوض نموده باشید. این خودرو را می توانید به خوبی کنترل و راهنمایی کنید. این ماشین پیچ و خم جاده ها را بدون هیچ فشاری و به راحتی طی می نماید.

زیر کاپوت این ماشین موتوری واقع شده است که به راحتی دور می گیرد(دور بر می دارد). یک موتور 1.8 لیتری VTEC دارد و قدرت آن 187 اسب بخار است. وزن موتور هوندا Type-R کم شده و بنابراین این ماشین بسیار سبک است. میانگین شتابصفر تا صد این ماشین 6.5 ثانیه است. این ماشین یکی از برترین خودروها با دیفرانسیل جلو است که تا به امروز ساخته شده است.

10/3: مزدا RX-7 تویین توربو

سومین نسل RX-7 بسیار جسورانه حرکت می نماید و بسیار زیباست. اما زمانی که مهندسین مزدا قدرت موتور این ماشین را به 261 اسب بخار رساندند، عملا این ماشین را تبدیل به یک موشک زمینی کردند. دهن ها از تعجب باز ماند و تاریخ ساخته شد، زیرا مزدا RX-7، با هر ماشینی که مسابقه می داد، آنها را از میدان به در می کرد.

شتاب صفر تا صد این ماشین پر قدرت 5.1 ثانیه است. موتور وانکل(نوعی موتور درون سوز) تویین توربو این ماشین باعث می گردد که حرکتی انفجاری داشته باشد. رانندگی با این مزدا چه داخل پیست و چه بیرون پیست، بسیار شگفت انگیز است و با هیچ ماشینی برابری نمی نماید.

10/2: داتسون 240Z

داتسون 240Z با طراحی خارق العاده خود، زمانی در بازار داخلی ژاپن از محبوبیت خاصی برخوردار بود. از کاپوت کشیده تا انتهای صندوق عقب ، ترکیبی زیبا از خطوط ماشین های اسپرت را دارد که آن را بسیار زیبا می نماید. داتسون 240Z یک ماشین استخوان دار کلاسیک ژاپنی است که محبوبیت خاصی در اروپا و آمریکا دارد.

این خودرو دارای یک موتور6 سیلندر با حجم 2.4 لیتر و قدرت151 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد این ماشین 8 ثانیه است. گیریبکس این ماشین بسیار سریع و روان کار می کرد تا بتوانید حداکثر بهره را از آن برد. اگر ریتم رانندگی با این ماشین را پیدا کنید، می توانید برترین لحظات رانندگی را با آن تجربه کنید.

10/1: نیسان سیلویا S15

نیسان سیلویا S15، خودرویی که بعنوان یک خودرو دریفت برای علاقه مندان آن دوباره به دنیا آمد. یک ماشین که از لحاظ فنی برای دریفت طراحی شده بود. این ماشین بسیار متعادل و قابل تغییراست و رانندگی با آن بسیار آسان است و تمام دنیا خواهان آن بودند. S15 مورد علاقه تمام دریفترها، کسانی که مسابقات خیابانی برگزار می نمایند و طرفدارانشان است.

این خودرو در نوع خود یک ماشین اسپورت قدرتمند است. خودروهای استاندارد S15 دارای موتور دو لیتری توربو شارژر با قدرت 247 اسب بخار هستند و شتاب صفر تا صد آنها 5.7 ثانیه است. این خودرو به خاطر هندلینگ بی نظیرش بسیار مورد توجه است.

منبع: هات کارز

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2173

به "عکس ، این سوپراسپرت های ژاپنی روی دست خودروهای اروپایی زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این سوپراسپرت های ژاپنی روی دست خودروهای اروپایی زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید