اگر می خواهید در خانواده خود محبوب باشید، این کار را انجام دهید!

به گزارش واندر هنگر، فرض رایج در اتیکت های اجتماعی کم گوی و گزیده گوی است اما ظاهرا این ایده قابل مناقشه است. مطالعات تازه نشان داده که اگر در یک مصاحبه تا 70 درصد بحث را به دست بگیرید، فرد محبوب آن رابطه خواهید بود.

اگر می خواهید در خانواده خود محبوب باشید، این کار را انجام دهید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از تی آرتی، بر اساس تحقیقات تازه، اگر می خواهید تأثیر بهتری روی مخاطب خود داشته باشید، بیشتر صحبت کنید. یک مطالعه منتشر شده در بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی برای اثبات این نظر خود، از زوج های شرکت نماینده خواست تا در طول یک معاشرت 12 دقیقه ای، بین 30 تا 70 درصد بحث را به دست بگیرند.

جالب اینکه یافته های این مطالعه نشان داد کسانی که نقش سخن گو را بر عهده می گیرند، بیشتر مورد علاقه شریک زندگی شان هستند تا برعکس؛ این نظر برخلاف این فرض رایج است که کمتر صحبت کردن منجر به محبوب شدن بیشتر می گردد.

در واقع، مستمعین، سخنرانان را بیشتر دوست دارند، زیرا یادگیری در خصوص شخص دیگری باعث می گردد مستمعین ارتباط نزدیک تری با طرف مقابل خود برقرار نمایند. این در حالی است که بعضی از افراد ممکن است با توجه به فرضیه فعلی، ترجیح دهند کمتر صحبت نمایند تا از اختلاف نظرهایی که می تواند باعث بیزاری گردد جلوگیری نمایند.

این مطالعه بعلاوه نشان می دهد که بسیار بعید است فردی مکالمه با شریک زندگی اش را به علت علاقه مند نبودن به موضوع مکالمه ترک کند. زوج ها به احتمال زیاد شیفته تفاوت ها می شوند و ویژگی های شریک زندگی خود را به عنوان یک پارامتر برای ارتباطی جالب و دوست داشتنی در نظر می گیرند.

این یافته ها فقط در مواردی نافذ است که سخنگوی مکالمه تا حداکثر 70 درصد از زمان تبادل نظر را به خود اختصاص دهد؛ محققان تاکید می نمایند که کنترل کامل مکالمه، مانند زمانی که کسی 90 درصد مواقع صحبت می نماید، به احتمال زیاد ایده آل نیست و محکوم به شکست است.

  • این تکنیک روانشناسی شما را هوشمند و خلاق می نماید ؛ اما مراقب باشید!
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2121

به "اگر می خواهید در خانواده خود محبوب باشید، این کار را انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید در خانواده خود محبوب باشید، این کار را انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید