اعتراض سکوت مسلمانان روهینگیا در سالگرد فرار به بنگلادش

به گزارش واندر هنگر، پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش اعلام نموده اند که به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا تجمع عظیم و گسترده ای را در روز یادبود برگزار نمی نمایند.

اعتراض سکوت مسلمانان روهینگیا در سالگرد فرار به بنگلادش

پناهندگان مسلمان روهینگیا در سومین سالگرد حمله ارتش و پلیس و میانمار به روستاهای مسلمان نشین این کشور، اعتراض سکوت برگزار کردند. در این حملات، بسیاری از مسلمانان روهینگیا میانمار، مجبور شدند به دلیل کشتار و حملات شدید پلیس و ارتش، خاک کشورشان را ترک و به بنگلادش فرار نمایند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بیش از یک میلیون روهینگیایی در عظیمترین پایگاه اسکان پناهندگان دنیا در جنوب بنگلادش زندگی می نمایند و کورسوی امیدی برای بازگشت به میانمار دارند. کشوری که حقوق شهروندی و دیگر حقوق قانونی و مدنی آنها را انکار می نماید.

نمایی از یک درخت بانیان در میان کمپ بالوخالی مسلمان روهینگیا در جنوب بنگلادش- سال 2018/ عکس: رویترز

پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش اعلام نموده اند که به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا تجمع عظیم و گسترده ای را در روز یادبود برگزار نمی نمایند. مقامات می گویند 88 مبتلای جدید به کرونا در کمپ های مسلمانان روهینگیا در جنوب بنگلادش شناسایی شده و 6 نفر نیز جان باخته اند.

سه سال پیش شورشیان روهینگیا به 30 مرکز پلیس و یک پایگاه نظامی در استان راخین میانمار حمله کردند و 12 نفر از نیروهای امینتی و پلیس را کشتند.

پس از آن نیروهای نظامی میانمار به جمعیت مسلمانان روهینگیا حمله نموده و 730 هزار نفر از مردم روهینگیا را وارد به فرار و مهاجرت به بنگلادش و پیوستن به 200 هزار نفر دیگری کردند که در آنجا زندگی می کردند.

بسیاری از گروه های روهینگیایی در بیانیه ای بیان کرد ه اند: ما به زور از سرزمین مادری خود به عظیمترین اردوگاه پناهندگان دنیا رانده شدیم.

گروهی از مسلمانان روهینگیا در کمپ پناهندگان در بنگلادش/ عکس: رویترز

سازمان ملل متحد بیان کرد که حملات ارتش میانمار در سال 2017 به مسلمانان روهینگیا با قصد نسل کشی اجرا شده است.

میانمار نسل کشی را انکار نموده و می گوید که نیروهای نظامی اش درگیر کارزار مشروع علیه شورشیان روهینگیا شده اند و این شورشیان روهینگیا بودند که دست به خشونت زده و روستاها را سوزانده اند.

نمایی از بازار داخلی یکی از کمپ های مسلمانان روهینگیا در ماه مارس 2020 در بنگلادش/ عکس: AP

اما بسیاری از پناهندگان روهینگیا می گویند که این قوم مسلمان میانمار در دهه های اخیر با نسل کشی پنهان روبرو بوده است. آنها از سازمان ملل و دیگر سازمان های دنیا خواسته اند تا اتفاق سال 2017 در میانمار را نسل کشی بنامند.

آنها بیان کردند: لطفا در کنار مردم بی گناه روهینگیا بایستید. ما امیدواریم که بتوانیم به خانه بازگردیم.

بنگلادش در یک خبر نادر خوب برای پناهندگان روهینگیایی گفت به زودی ممنوعیت اینترنت پرسرعت موبایل در اردوگاه های پناهندگان را حذف می نماید. قانون ممنوعیت اینترنت پرسرعت تلفن همراه در سال گذشته و به دلیل اتهام وحشت پراکنی از سوی پناهندگان در فضای مجازی اعمال شد.

نمایی از بازار داخلی یکی از کمپ های مسلمانان روهینگیا در ماه مارس 2020 در بنگلادش/ عکس: AP

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1165

به "اعتراض سکوت مسلمانان روهینگیا در سالگرد فرار به بنگلادش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض سکوت مسلمانان روهینگیا در سالگرد فرار به بنگلادش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید