اختلال خواب منجر به افسردگی بزرگسالان می&zwnjشود

به گزارش واندر هنگر، پژوهشگران در بررسی جدیدی دریافتند که اختلال خواب در نوجوانی می تواند به بروز نشانه های افسردگی منجر شود و سلامت روانی نوجوانان را به خطر بیندازد.

اختلال خواب منجر به افسردگی بزرگسالان می&zwnjشود

به گزارش خبرنگاران از فارس، نتایج یک پژوهش جدید حاکی از این است که اختلال خواب مزمن در نوجوانی می تواند به بروز افسردگی هم در مردان و هم در زنان منجر شود و واکنش استرس را در زنان تغییر دهد.

نتایج این پژوهش، در شرایط همه گیری کووید 19 و هنگامی که سلامت روانی نوجوانان تحت فشار واقع شده است، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

این بررسی تأکید می کند، اختلال خواب مزمن در دوران بلوغ می تواند به افسردگی در مردان و زنان منجر شود و واکنش استرس را به ویژه در زنان تغییر دهد.

این پژوه توسط محققان دانشگاه اتاوا اجرا شده و در ژورنال Behavioral Brain Research منتشر شده است.

نفیسه اسماعیل، استادیار دانشکده روانشناسی دانشگاه اتاوا از پژوهشگران این پروژه گفت: بیش از 264 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند. افسردگی، یک اختلال خلقی بسیار متداول است که کیفیت زندگی را کاهش می دهد.

به گفته وی، افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، علائم مختلفی از جمله بیماری عمومی، اختلالات خواب و تمایل به خودکشی را در موارد شدید تجربه می کنند.

براساس داده های موجود، در حال حاضر زنان دو برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی هستند.

محققان باور دارند، بزرگسالان مبتلا به افسردگی اغلب اولین علائم افسردگی را در اوایل دوره بلوغ تجربه می کنند. با این حال، علل زمینه ای برای افسردگی نوجوانان و میزان شیوع خاص آن هنوز مشخص نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1350

به "اختلال خواب منجر به افسردگی بزرگسالان می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال خواب منجر به افسردگی بزرگسالان می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید