اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/یزد اختتامیه هفته روستا با حضور جمعی از گردشگران و فعالین میراثی استان یزد و شهرستان اردکان با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هنری و بازارچه صنایع دستی و همزمان با جشنواره موادغذایی روستایی در کاروانسرای تاریخی خرانق که این روزها برای ثبت جهانی شدن مورد توجه و بازسازی قرار گرفته برگزار گردید.

اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان

هادی عباسی نژاد مدیر انجمن زادگان خورشید خرانق با اشاره به همکاری بخشداری خرانق و میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی اردکان و کمیته توریستی روستایی یزد در برگزاری این مراسم تشریح کرد: در این مراسم جشنواره طبخ غذای محلی، برنامه های متنوعی اعم از طنز، مسابقه، گروه سرود، دف نوازی و دیگر برنامه ها برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفته روستا آدینه هفته گذشته در روستای سریزدمهریز افتتاح و امروز به خاتمه رسید اضافه کرد: خوشحالیم که توانستیم برای اولین بار در بخش بزرگ خرانق یک انجمن مردم-نهاد تشکیل داده و به عنوان یک نهادی که مابین مردم و دولت واقع شده است وظایف خود را در رسیدن به جامعه ای پویا به خاتمه رسانیم.

وی گفت: انجمن زادگان خورشید خرانق بیشتر در پی هماهنگی بین ارگان های مختلف با هدف فراهم نمودن زمینه رشد استعدادهایی که دغدغه صدور میراث کهن خود به جوامع بین اللملی را دارند میداند و خوشبختانه توانستیم جوانان این منطقه تاریخی را به این عرصه مهم کشانده و به نوعی جوانگرایی در عرصه توریسم برای نیل به این هدف پرورش دهیم.

عباسی نژاد گفت: برگزاری آیین های مختلف، ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و توریستی، استفاده از غذاهای محلی برا مهمانان، ایجاد فضایی سنتی برای توریستان و ... از اهداف اولیه انجمن زادگان است که مقدمات آن در این جشنواره حاصل شد.

وی گفت: بیش از هزار توریست از برگزاری جشنواره هفته روستا در خرانق استقبال کردند که با توجه به شرایط کرونایی کشور ضمن انجام تمهیدات لازم رعایت پروتکل های بهداشتی، ظرفیت حضور بیشتر مردم در چنین برنامه ای فراهم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1834

به "اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه هفته روستا در کاروانسرای نامزد ثبت جهانی خرانق اردکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید