آبشارهای اطراف تهران، تفریح رایگان نیم روزی

به گزارش واندر هنگر، آبشارهای تهران فرصت های بی نظیری برای طبیعت گردی در نزدیکی مرکز هستند. اگر از هیاهو و شلوغی شهر خسته شده اید، یکی از این آبشارها را برای گشت وگذار آخر هفته انتخاب کنید.

آبشارهای اطراف تهران، تفریح رایگان نیم روزی

آبشارها یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اند. در تهران، برای اینکه بتوانید از این جاذبه های فوق العاده دیدن کنید، لازم نیست راه دوری بروید. در ادامه، چند مورد از آبشارهای تهران را معرفی می کنیم تا برای روزهای گرم تابستان، برای دیدن آن ها وقت بگذارید. با خبرنگاران همراه باشید.

آبشار کلوگان

این آبشار نزدیک تهران در منطقه شمیرانات در دره ای به همین نام و در میانه راه بین روستای کلوگان به امامه واقع شده است. این آبشار به خاطر اینکه در جهت کوهنوردی برای صعود به قله های مهرچال، کلوگان و… واقع شده است، در بین کوهنوردان کاملا شناخته شده است. بازدید از این آبشار رایگان است و تقریبا نصف روز طول می کشد.

آبشار شکر آب

آبشار شکرآب در بخش رودبار قصران و در شهرستان اوشان قرار گرفته است. این آبشار در روستایی به همین نام واقع شده و مهم ترین جاذبه این روستاست. روستای شکرآب در نزدیکی روستای مشهور آهار واقع شده است. این منطقه در تمام فصول سال زیبا است. تابستان ها درختان میوه دار به خصوص آلبالو و گیلاس زیبایی خیره کننده ای به آن می دهند.

آبشار سنگان

آبشار سنگان در روستای خوش آب وهوای سنگان در منطقه کن واقع شده است. ارتفاع این آبشار به 30 متر می رسد و قبل از اینکه از ارتفاع فرو بریزد، آب این آبشار از باغات روستا می گذرد. در فصل زمستان این آبشار یخ می زند و منظره ای زیبا و مجذوب کننده ایجاد می کند که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آبشار اوسون

جهت رسیدن به این آبشار و منطقه ها اطراف آن امکانات گردشگری نسبتا خوبی دارد و تقریبا به راحتی در دسترس است. در نزدیکی آبشار، هتل اوسون هم واقع شده است. سوتک و رجب هم در نزدیکی همین آبشار واقع شده اند و کمتر از 1 کیلومتر از آن فاصله دارند.

آبشار دوقلو

آبشار دوقلو یکی دیگر از آبشارهای تهران است که در جهت کوهنوردی واقع شده است؛ بنابراین، برای بسیاری از علاقه مندان به کوهنوردی آشناست. این آبشار در جهت کوهنوردی بین دربند و توچال واقع شده است. از آنجا که این آبشار در زمان سرریزشدن و از بالا به 2 قسمت تقسیم می شود، آبشار دوقلو نام گرفته است.

آبشار رجب

یکی دیگر از آبشارهای منطقه دربند آبشار رجب است. این آبشار نیز در جهت کوهنوردی شیرپلا واقع شده است و به همین علت، همواره مورد توجه کوهنوردان است. قهوه خانه ای به همین نام در کنار این آبشار واقع شده است. این آبشار زیبا که برای کوهنوردان قدیمی پر از خاطره است، در واقع ادامه آبشار دو قلو است.

آبشار ناران

آبشار ناران در شمال روستای کند علیا واقع شده است و در 700متری محله ناران در منطقه لواسانات واقع شده است. این آبشار یکی از چند مورد از آبشارهای تهران است. جالب است بدانید در این منطقه آثار باستانی متعددی پیدا شده است. بر اساس این آثار باستانی می توان تخمین زد که روستای کند علیا قدمت بسیار زیادی دارد. برای دیدن جاذبه های تهران دیدنی تهران از قلب تاریخ را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ماسوله بهشت مه آلود گیلان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2081

به "آبشارهای اطراف تهران، تفریح رایگان نیم روزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای اطراف تهران، تفریح رایگان نیم روزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید