یک برنامه فوق العاده برای سفری 7 روزه به عمان

به گزارش واندر هنگر، اگر مدت هاست در فکر برنامه ریزی برای سفری هیجان انگیز هستید ولی هنوز مقصد رویایی تان را انتخاب نکرده اید، وقت آن است تا کوله خود را بردارید و با ما همراه شوید تا به سرزمین عمان در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان سفر کنیم. به جرأت می توان گفت عمان یکی از زیباترین کشورهاییست که باید در طول زندگی خود برای یک بار هم که شده از آن دیدن کنید.

یک برنامه فوق العاده برای سفری 7 روزه به عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

عمان با شگفتی های طبیعی، جاذبه های معماری و مردمی مهربان، چیزهای زیادی برای ارائه دارد و به نظرمی رسد سفری هفت روزه حدالامکان تمام برنامه های هیجان انگیز شما را برای بازدید از این کشور پوشش خواهد داد.

روز اول : مسقط

مسقط پایتخت عمان و یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. با وجود قرار دریافت فرودگاه بین المللی اصلی کشور در این شهر، سفر هفت روزه ما در عمان از همان جا شروع خواهد شد. بنابراین، اول از همه، به مسجد عظیم سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque) بروید که با فرودگاه حدود 12.4 کیلومتر فاصله دارد. اگرچه نمازخانه مسجد تنها از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر و از ساعت 4 بعدازظهر تا 9 شب در روزهای شنبه تا چهارشنبه برای غیر مسلمان باز است، با این وجود همیشه این فرصت فراهم است تا در محوطه مسجد قدم بزنید و در باغچه های باصفای گوشه و کنار آن بنشینید و به دریافت عکس های یادگاری مشغول شوید.

مسجد سعید بن تیمور (Saeed Bin Taimur Mosque) از دیگر مساجد دیدنی مسقط است که در فاصله 4.4 کیلومتری مسجد جامع سلطان قابوس قرار گرفته است. این مسجد در خیابان 23ام ژوئیه (23rd July St) واقع شده و به نام پدر سلطان قابوس، رهبر پیشین عمان، نام گذاری شده است. در این مسجد باشکوه می توانید از سبک های بی نظیر معماری عثمانی دیدن کنید.

خب حالا وقت آن است تا در بین برنامه خود زمانی را برای استراحت و لذت بردن از یکی از زیباترین سواحل رویایی مسقط اختصاص دهید. راستای 10 دقیقه ای به سمت شمال مسقط طی کنید و از مناظر شگفت انگیز ساحل شطی القرم (Shatti Al Qurum) با شن های طلایی و آب های نیل گون لذت ببرید. در یکی از رستوران های جذاب ساحلی توئینز ترکیش کوزین (Twins Turkish Cuisine) یا اسلایدر استیشن (Slider Station) می توانید شامی لذیذ میل کنید. برای دیدن نمایش های هنری از فرهنگ و سنت اصیل عمانی و بین المللی و لذت بردن از اجرای موسیقی های هنرمندانه به خانه اپرای سلطنتی عمان (Royal Opera House) سری بزنید. علاوه بر تماشای نمایش های جالب و سرگرم نماینده بازدید از ساختمان خانه اپرای سلطنتی با معماری شگفت انگیز که آن را به محلی ایده آل برای دریافت عکس های هنری و زیبا تبدیل نموده را از قلم نیاندازید.

روز دوم : مسقط

دیدنی های مسقط هنوز تمام نشده؛ پس یک روز دیگر هم در این شهر بمانید. روز دوم را با بازدید از دو قلعه باشکوه الجلالی (Al Jalali) و میرانی (Al Mirani) که در بخش قدیمی بندر شهر مسقط قرار دارند شروع کنید. این دو قلعه ارزشمند توسط کوه هایی احاطه شده اند که در طی سالیان دراز در محافظت و نگهبانی از شهر مسقط در برابر مهاجمان یاری نموده اند. با گذر از دروازه های این دو قلعه گویی به اعماق تاریخ سفر نموده اید و داستان های شگفت انگیز مسقط را یک به یک جلوی چشمان تان می بینید و با معماری و مهارت های ملت عمان در دنیای باستان بیش تر آشنا می شوید. با این که دل کندن از این قلعه های زیبا کمی سخت است ولی بهتر است خود را برای یک مهمانی سلطنتی آماده کنید و با پیمودن راستای کمتر از یک کیلومتر خود را به کاخ با شکوه العالم (Al Alam Palce) برسانید. اگر چه شما اجازه ورود به این کاخ را ندارید ولی باز هم قدم زدن پیرامون این قصر زیبا و دریافت چند عکس فوق العاده از نمای دور آن، یکی از افتخارات تان در این سفر رویایی به عمان خواهد بود.

روز سوم : نزوی - قلعه های باستانی

با شروع روز سوم خود را آماده کنید تا حدود 158 کیلومتر از شهر مسقط فاصله بگیرید و راهی شهر نزوی (Nizwa) در منطقه داخلیه (Al Dakhliya) شوید. این شهر قدیمی در عمان زمانی به مرکز هنر، دانش و تجارت معروف بوده است. جاذبه های طبیعی و معماری شگفت انگیز این شهر شامل قلعه نزوی، قلعه جبرین (Jabreen Castle)، غار الهوتا (Al Hoota Cave)، بازار محلی نزوی و مسجد سلطان قابوس می گردد. با سفری یک روزه در اطراف این شهر و آشنایی با مردم محلی یک ماجراجویی هیجان انگیز برای تجربه فرهنگ اصیل و تاریخ باستانی کشور عمان را شروع کنید، آداب مهمان نوازی مردم این سرزمین را بیاموزید و در این میان حواس تان باشد تا امتحان کردن غذاهای خوشمزه این شهر را نیز از قلم نیاندازید.

روز چهارم : کوه های الحجر

روز چهارم را به یک کوه پیمایی هیجان انگیز در کوه های الحجر (Al Hajar Mountains) مرتفع ترین رشته کوه های شبه جزیره عربستان اختصاص دهید. این رشته کوه زیبا در شمال کشور عمان حدود 90 کیلومتر با شهر نزوی فاصله دارد اما می توانید با گنجاندن برنامه ای مناسب با بازدید از دهکده کوهستانی مسفات العبریین (Misfat Al Abriyyen) در 55 کیلومتری شهر نزوی راه را برای خود کوتاه تر نمایید. تراس های زیبای گل کاری شده، کوچه های شگفت انگیز و خانه های قدیمی که در بالای صخره ها ساخته شده اند از ویژگی های متمایز و دیدنی این شهر هستند. این دهکده فوق العاده زیبا حدود یک کیلومتر از سطح دریا فاصله گرفته و مکانی ایده آل برای استراحت و لذت بردن از جاذبه های طبیعی و دیدار با افراد محلی به شمار می رود. خب، بعد از توقفی کوتاه در این شهر وقت آن است تا دوباره راستا خود را به سمت کوه های الحجر که حالا تنها 50 کیلومتر با شما فاصله دارد ادامه دهید. این رشته کوه دارای چندین کوه معروف از جمله جبل شمس (Jebel Shams) به معنای کوه خورشید و جبل الاخضر (Al Jebel Al Akhdar) به معنای کوه سبز می باشد. کوه با وادی ها، شهر ها و روستاهای زیبا احاطه شده که راستا پیاده روی را با صحنه هایی تماشایی برای تان دلپذیرتر و لذت بخش تر می نمایند.

روز پنجم : وادی بنی خالد و رأس الحد

روز پنجم را با رانندگی به سوی وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid) یکی از زیباترین و جذاب ترین وادی های عمان در فاصله 221 کیلومتری شهر نزوی شروع کنید. آب در تمام طول سال در این وادی سرسبز جاریست و با وجود چندین غار رمزآلود پیرامون این وادی شگفت انگیز قطعاً گشت و گذاری ماجراجویانه در دل طبیعت انتظارتان را می کشد. هم چنین این وادی را می توان یکی از بهترین و ایده آل ترین جاذبه های طبیعی عمان برای پیاده روی، صخره نوردی و شنا کردن برشمرد. بعد از یک تفریح حسابی در وادی بنی خالد کوله بار خود را جمع کنید و به سمت ساحل دیدنی رأس الحد (Ras Al Hadd) یکی از زیست گاه های طبیعی ارزشمند لاک پشت های سبز دریایی در شرق عمان حرکت کنید. چندین تور صبح خیلی زود قبل از طلوع آفتاب برنامه هایی برای بازدید از لاک پشت های زیبا که تخم های خود را زیر شن های طلایی رنگ ساحل مخفی می نمایند و دوباره روانه دریا می شوند ترتیب می دهند. هم چنین شما می توانید شاهد سر از تخم بیرون آوردن لاک پشت های کوچک بامزه نیز باشید که زندگی سخت و پرخطر خود را به سوی دریا شروع می نمایند. اگرچه این تور ها صبح خیلی زود برگزار می شوند ولی تجربه ای تکرار نشدنی و ارزشمند از شگفتی های طبیعت را برای تان به ارمغان می آورند.

روز ششم : صلاله

شهر صلاله (Salalah) یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در جنوب کشور عمان است. شهرت این شهر به سبب طبیعت شگفت انگیز آن در فصل خریف (فصل باران های موسمی) که از ماه ژوئن تا سپتامبر (اوایل تیر تا اوایل مهر ماه) ادامه دارد می باشد. در طول این فصل رویایی در طول روز همیشه باران نم نم می بارد و با سیراب شدن زمین رنگ سبز چمن زار ها همه جای این سرزمین را می پوشاند و چون بهشتی سرسبز می کند. هر سال جشنواره خریف صلاله در همین موقع برگزار شده و باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به سوی این شهر می گردد. از دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر می توان به ساحل رویایی المغسیل (Al Maghseel Beach)، سمهرم (Sumhuram)، خور روری (Khor Rori)، غار مرنیف (Al Marneef Cave)، قلعه طاقه (Taqah Castle) و سایت باستان شناسی البلید (Al Baleed Archaeological Site) اشاره نمود.

روز هفتم : صحرای ربع الخالی

ربع الخالی (Empty Quarter) عظیم ترین صحرای شنی در کل دنیا بوده و بین چهار کشور شبه جزیره عربستان شامل عمان، یمن، عربستان صعودی و امارات مشترک است. اگرچه بازدید از شن زارهای طلایی ربع الخالی کمی سخت است اما با همراه بودن ماجراجویی شگفت انگیزی در دل طبیعت به تجربه ای لذت بخش تبدیل خواهد شد. رانندگی روی تپه های شنی درخشان، دیدار با بادیه نشین های عرب و تجربه زندگی آن ها از نزدیک، چشیدن طعم به یادماندنی غذاهای شان و خوابیدن زیر پرده مخملی درخشان شب همه از جذابیت های سفر به این بیابان حیرت انگیز خواهد بود.

منبع: ddsafar
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 807

به "یک برنامه فوق العاده برای سفری 7 روزه به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه فوق العاده برای سفری 7 روزه به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید