کوه بی بی شهربانو شبیه تپه های عباس آباد می گردد؟ ، پس گرفتن کوه ها از کارخانه سیمان و درختکاری آن

به گزارش واندر هنگر، شهردار منطقه 20گفت: بخشی از کوه های پیرامون کارخانه سیمان به شهرداری تهران واگذار شد و در این باب نیز سازمان بوستان ها اقدام به درختکاری در محوطه کوه ها نموده است. این مساله می تواند مانع از بین بردن کوه های این محدوده گردد.

کوه بی بی شهربانو شبیه تپه های عباس آباد می گردد؟ ، پس گرفتن کوه ها از کارخانه سیمان و درختکاری آن

به گزارش خبرنگاران، محمد ناظم رضوی در آیین احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران به مساحت 500 هکتار که عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، زمانی فرماندار شهرستان ری، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار گردید، با اشاره به بازپیرایی کوه های بی بی شهربانو و مجموعه سیمان در شهرری، مطرح کرد: نازیبایی هایی در ضلع شرقی بزرگراه امام علی(ع) در منطقه 20 شاهد بودیم که با کوشش های اجرا شده اقدامات خوبی برای برطرف آن انجام گرفته است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به همراهی و همکاری شهرداری این منطقه با مجموعه کارخانه سیمان ری، اضافه نمود: بخشی از کوه های پیرامون کارخانه به شهرداری تهران واگذار شد و در این باب نیز سازمان بوستان ها اقدام به درختکاری در محوطه کوه ها نموده است. این مساله می تواند مانع از بین بردن کوه های این محدوده گردد.

ناظم رضوی اضافه نمود: سه گروه از پروژه جنگل کاری بی بی شهربانو مسرور خواهند شد؛ گروه اول مردم و هواداران محیط زیست، گروه دوم دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری و گروه سوم هواداران ورزش و کوهنوردی که از این اتفاق راضی خواهند شد.

رضوی از آمادگی شهرداری منطقه 20 جهت احداث مجموعه ای مشابه تپه های عباس آباد در شهر ری اطلاع داد و گفت: ما این آمادگی را داریم که این فضا را در منطقه ایجاد کنیم.

رضوی، شهردار منطقه 20 با اشاره به ایستگاه مترو صفائیه در مقابل کارخانه سیمان ری، اضافه نمود: با تبدیل شدن این کارخانه به موزه سیمان، راه اندازی این ایستگاه می تواند شرایط خوبی را جهت جابجایی مسافران و حضور آنها در موزه کارخانه سیمان فراهم کند.

او از پیشنهاد دیگری مبنی بر احداث شهرک گلخانه ای در منطقه ری خبرداد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2194

به "کوه بی بی شهربانو شبیه تپه های عباس آباد می گردد؟ ، پس گرفتن کوه ها از کارخانه سیمان و درختکاری آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوه بی بی شهربانو شبیه تپه های عباس آباد می گردد؟ ، پس گرفتن کوه ها از کارخانه سیمان و درختکاری آن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه بی بی شهربانو شبیه تپه های عباس آباد می گردد؟ ، پس گرفتن کوه ها از کارخانه سیمان و درختکاری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید