هنوز آمار درست و دقیقی از زمین های کشاورزی وجود ندارد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته 36 هزار تن کود کشاورزی توزیع شده است.

هنوز آمار درست و دقیقی از زمین های کشاورزی وجود ندارد

محمد وحیدی، 30 مردادماه، در جمع گروهی از دهیاران استان، با اشاره به اینکه آمارهایی که در اختیار داریم براساس خوداظهاری افراد است، اضافه نمود: دهیاران نقش مؤثری در جمع آوری اطلاعات و آمار درست از شرایط روستاها دارند و این در حالی است که پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، هنوز آمار درستی از شرایط زمین ها، کشاورزان و... نداریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 36 هزار تن کود کشاورزی در استان توزیع شده است که بیش از ظرفیت و احتیاج استان بوده است اما همچنان 20 درصد از کشاورزان اظهار کردند که کود مورد احتیاج را نتوانستند دریافت نمایند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان به معنای حمایت از بزرگترین بخش خصوصی کشور است، اظهار کرد: برای توسعه استان باید به صنعت کشاورزی توجه گردد و و پس از کشاورزی نیز صنعت گردشگری در استان اهمیت دارد.

وحیدی با تأکید براینکه آمارها باید مبتنی بر واقعیت باشد، اضافه نمود: بخشی از کودها با قیمت بالاتر به استان مازندران فروخته شده و این در حالی است که بخشی از کشاورزان احتیاجمند استان خودمان امکان تهیه کود را نداشتند.

وی در مورد تضمین شغلی دهیاران، تأکید کرد: تمام دهیاران در زمان مسئولیت خود باید بیمه باشند اما اینکه بگوییم پس از دوره دهیاری، دهیاران استخدام می شوند، درست نیست.

وی توضیح داد: در کشور 35 هزار روستا دارای دهیاری هستند و اگر بخواهیم در دوره های مختلف آنان را استخدام کنیم، ظرفیتی برای پذیرش وجود ندارد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم با تأکید بر استفاده از ظرفیت دهیاران، اعلام کرد: باید از خدمات ماندگار دهیاران توانمند استفاده گردد و سیستم نیز از ظرفیت آنان در پیشبرد اهداف نظام استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه درآمد روستاهای ما ناپایدار و اندک است، توضیح داد: بعضی از روستاها در استان های برخوردار، درآمد میلیاردی دارند اما نمی توانند از آن به خوبی استفاده نمایند و باید درآمدهای روستاها به صورت ملی دیده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1172

به "هنوز آمار درست و دقیقی از زمین های کشاورزی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز آمار درست و دقیقی از زمین های کشاورزی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید