منطقه حفاظت شده تسینگی دی بمارا یکی از جاهای دیدنی ماداگاسکار است

به گزارش واندر هنگر، بیتوته/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، منطقه حفاظت شده تسینگی دی بمارا یکی از جاهای دیدنی ماداگاسکار است.

منطقه حفاظت شده تسینگی دی بمارا یکی از جاهای دیدنی ماداگاسکار است

تسینگی به قله های نوک تیزی گفته می گردد که در فلات آهکی این پارک قرار گرفته اند. این پارک که در نزدیکی ساحل غربی کشور قرار گرفته، گستره وسیعی از جنگل های کرنا دارد و زیستگاه هفت گونه لمور از جمله Deckns sifaka است که با خز سفید و کرمی و صورت سیاهش شناخته می گردد.

Tsingy از کلمه ماداگاسکاری mitsingitsignia که به معنی با نوک پا راه رفتن است گرفته شده و به زبان محاوره ای راه یافته تا موقعیت شگفت انگیز جغرافیایی اینجا را شرح دهد. شاید اینجور سنگ آهک های ساییده شده در جاهای دیگری از کره زمین نیز وجود داشته باشند اما قطعا هیچ کجا به این بلندی، باریکی و گستردگی به شکل درختهای مخروطی نیستند.

در لابلای این صخره ها کندوی زنبور وحشی وجود دارد و بومیان برای بدست آوردن آن به این صخره ها می آمدند و چون لبه های تیز داشته نوک پا روی آن راه می رفتند. از این رو در طول سالها نام این صخره ها تسینگی Tsingi شده است. این صخره ها یکی از عجیب ترین فرم های صخره ای کره زمین بشمار می فرایند که به صورت صخره هایی نوک تیز هستند با شکاف هایی که تا 100 متر عمق دارند و درختانی در کف این شکاف ها روییده که تنه شان 100 متر طول دارد تا به نور خورشید برسد و ریشه شان 100 متر در زمین فرو می رود تا به آب برسد.

به گفته راهنمای محلی شکل تیز این صخره ها به علت فرسایش باران های اسیدی ایجاد شده و هر سال چند میلیمتر در حال کوتاهتر شدن هستند. در بین این صخره ها تنوع جالبی از لمورها، جوندگان و پرنده ها نیز بچشم می خورد که بر شگفت انگیزی آن می افزاید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1984

به "منطقه حفاظت شده تسینگی دی بمارا یکی از جاهای دیدنی ماداگاسکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حفاظت شده تسینگی دی بمارا یکی از جاهای دیدنی ماداگاسکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید