بازسازی آپارتمان: بازسازی نقاشی های قاجاری برای حضور در موزه لوور

به گزارش واندر هنگر، تعدادی از نقاشی های قاجاری کاخ گلستان به منظور شرکت در نمایشگاه موزه لوور فرانسه بازسازی و آماده سازی می شوند.

بازسازی آپارتمان: بازسازی نقاشی های قاجاری برای حضور در موزه لوور

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فتح الله نیازی کارشناس حفاظت و بازسازی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار قاجاری کاخ گلستان در موزه لوور فرانسه در اوایل سال آینده گفت:

طی هماهنگی های به عمل آمده برای انتقال این آثار، قرار است آن ها در کارگاه نقاشی بازسازی کاخ گلستان با همکاری پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی بازسازی و آماده سازی شوند.

تابلوی بزرگ صف سلام فتحعلی شاه با ابعادی حدود 37 متر که در نوع خود یکی از بزرگ ترین تابلوهای نقاشی جهان محسوب می گردد، یکی از این آثار است.

نیازی ادامه داد:

سه تابلوی روی بوم کوچک تر از آثار کمال الملک و مصورالممالک و دو تابلوی طراحی های ناصرالدین شاه نیز از جمله این آثارهستند.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی، وی مطرح کرد:

کار بازسازی و آماده سازی این تابلو ها برای انتقال به موزه لوور فرانسه در کارگاه حفاظت و بازسازی کاخ گلستان در حال اجرا است.

کارشناس حفاظت و بازسازی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی اعلام کرد که با آنالیز های اولیه انجام شده بر روی این آثار اقداماتی از قبیل مستندنگاری و آسیب شناسی، پاک سازی و تمیزکاری مکانیکی، جداسازی از چارچوب، نوارگیری اطراف نقاشی، تمیزکاری و پاک سازی به روش شیمیایی، اسیدزدایی، استحکام بخشی کرباس و لایه های رنگ، ساخت چارچوب با چوب راش، کلاف کشی مجدد بوم، وصالی بخش های پارگی، بتونه گذاری بخش های فقدان و پارگی ها، موزون سازی رنگی و تثبیت نهایی بر روی آثار انجام می گردد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر انجام شده از جمله پاسپارتو کردن اطراف طراحی های ناصرالدین شاه با مقوای اسید آزاد اضافه کرد:

با این مجموعه اقدامات کارگاه حفاظت و بازسازی مجموعه جهانی کاخ گلستان کار خود را شروع نموده و نوید آن می رود در ادامه این فعالیت ها دیگر آثار این مجموعه بر اساس اولویت های بازسازیی در این کارگاه حفاظت و بازسازی شوند.

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1929

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی نقاشی های قاجاری برای حضور در موزه لوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی آپارتمان: بازسازی نقاشی های قاجاری برای حضور در موزه لوور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی نقاشی های قاجاری برای حضور در موزه لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید